Witam
Moderuję od pewnego czasu forum na Subway 4.x i jako mod, a zarazem laik w kwestiach technicznych mam kilka pytań.
Niestety admin techniczny nie odpowiada mi na zadawane pytania czy zgłaszane problemy, dodatkowo zablokował możliwość wysłania mu PW, dlatego postanowiłem udać się do źródła i zapytać osobiście - czy problemy z silnikiem, a zwłaszcza jego ergonomią są wynikiem niekompetencji admina technicznego, czy raczej chorobą wieku dziecięcego samego silnika.
Odpowiedzi są mi niezbędne tylko celem przedstawienia inwestorowi i właścicielowi forum stanu faktycznego, dlatego w miarę możliwości prosiłbym o odpowiedzi 'łopatologiczne'.
Po kolei:
Pytania czy 'się da' zrobić od ręki / niskim nakładem czasowym:
- blokada rejestracji z jednego adresu email
- blokada rejestracji i korzystania z forum przez węzły TOR
- przywrócenie personalizacji koloru skórki
- przywrócenie belki 'najbardziej lubiana zawartość / najbardziej aktywni użytkownicy'
- numerowanie postów w wątku
- blokada rejestracji kilku kont z jednego adresu email
- dodanie przycisku 'formatowanie domyślne' w panelu WYSIWYG
- usuwanie formatowania tekstu podczas edycji posta (patrz wyżej)
- możliwość dodania cytatu do edytowanego posta (cytowany tekst pojawia się w drugim oknie i w drugim poście)
- ustawienie konkretnej daty i godziny napisania posta (xx:xx DD.MM.RRRR) zamiast 'przed chwilą', 'x godzin temu'
- przywrócenie panelu WYSIWYG w sekcji Chatbox
- przywrócenie/dostęp do archiwum Chatboxa
- przywrócenie opcji 'ostrzeż użytkownika' widocznej bezpośrednio pod awatarem/nickiem
- przywrócenie informacji o ilości ostrzeżeń/banie pod awatarem/nickiem. Obecnie w wątkach nie wiadomo czy użytkownik jest zbanowany, czy nie.
Problemy:
- znikające ankiety (zakładane w wątkach przed aktualizacją silnika do wersji 4.x)
- nieaktualna zawartość belki 'kto przegląda' dany wątek (zbyt długi czas odświeżania?)
- niedziałające piętrowe cytaty (cytowanie zawartości już zacytowanej) - widoczny jest tylko cytat ostatniego usera
- kapryśnie działające linkowanie nicków w treści posta (żółte pole) - po wpisaniu @+litera nicka lista nie zawsze się uruchamia
Sugestie - ergonomia/ulepszenia:
- panel: Przeglądaj/Użytkownicy - brak widoku lista/lista ze szczegółami. Widok kafelek ładnie sie prezentuje, ale przy zarządzaniu użytkownikami jako moderator jest bardzo uciążliwy. Lista ze szczegółami + ilość rekordów na stronę + kolumna z numerami IP + możliwość wyświetlania/ukrywania kolumn - byłaby odpowiednia.
- dodanie ikony 'panel moderatora' obok ikon PW i powiadomień. Obecnie dostęp jest przez rozwijane menu - co przy intensywnej pracy jest bardzo uciążliwe i zabiera niepotrzebny czas.
- dodanie możliwości bezpośredniej odpowiedzi userowi w zgłoszeniu, obecnie trzeba tworzyć w tym celu nowa rozmowę PW
- ergonomia skrzynki PW (generalnie: więcej rekordów = łatwiejsza nawigacja):
- skrócenie podglądu treści rekordów w sekcji 'Wiadomości' do 3-4 linijek i zmniejszenie wysokości pola poszczególnych rozmów na liście
- wydłużenie kolumny z listą wiadomości na całą wysokość okna przeglądarki
- kompresja wizualna belki 'Skrzynka Odbiorcza' = więcej miejsca dla kolumny 'Wiadomości'
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam