Skocz do zawartości
"Idzie nowe..." - o zmianach i nie tylko ×
Przeniesienie zakupów z IPS Marketplace / Moving bought items from IPS Marketplace ×

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie jest to jakieś zagrożenie bezpieczeństwa, czy coś w tym rodzaju, ale mimo wszystko to integracja w jakąś część wyników wyszukiwania bez zgody użytkownika.

http://antyweb.pl/awesome-screenshot-najlepszy-dodatek-jaki-powinienes-natychmiast-usunac/

Na Search Engine Roundtable trafiłem na informację, która mocno mnie poirytowała. Jedno z najbardziej użytecznych rozszerzeń dla Chrome ma niemiły zwyczaj mieszania w wynikach wyszukiwania bez wiedzy użytkownika.

Kawałek czasu temu wspominałem o zwyczaju amerykańskich ISP, którzy niektóre zapytania kierowane do wyszukiwarki przechwytywali, natychmiast kierując użytkownika poprzez sieć afiliacyjną na wybraną stronę. Tu mamy do czynienia z równie nieakceptowalną, choć mniej inwazyjną próbą monetyzacji naszych zapytań.

Barry Schwartz z SER zauważył, że część zapytań do Google, na frazy takie jak np. “women shoes” dawało bardzo nietypowe wyniki.

amazon-google-results-1313589558.png

Okazało się, że to nie współpraca Google i Amazon owocuje tak dokładnymi informacjami na temat produktów Amazon, ale dokonywane bez wiedzy użytkownika modyfikacje wyników wyszukiwania – za które są odpowiedzialni twórcy używanego przez ponad 420 tys. użytkowników wtyczki Awesome Screenshot.

Szczerze żałuję, ze tego rodzaju informacje rzadko przebijają się do świadomości zwyczajnych użytkowników, ponieważ niezależnie od tego, że niektórzy mogą uznać modyfikacje wyników wyszukiwania dokonywane przez Awesome Screenshot za relewantne i przydatne, to przekroczenie bardzo ważnej granicy.

Wybór

Już teraz, informacje i reklamy które do nas docierają są filtrowane w sposób nad którym nie mamy żadnej kontroli, przez algorytmy wybranej wyszukiwarki czy serwisu społecznościowego. Bardziej “techniczni” użytkownicy sieci mogą dywersyfikować swoje źródła informacji, reszta internautów najczęściej nie zdaje sobie z tego sprawy. Jednak w sytuacji gdy informacje są filtrowane lokalnie – bez naszej wiedzy - przez rozszerzenia, poziom wyżej przez serwisy z których korzystamy i jeszcze poziom wyżej przez dostawców internetu, nawet świadomi użytkownicy sieci tracą pole do manewru.

Jedynym rozwiązaniem, jest polityka “zero tolerancji” wobec ISP, dostawców oprogramowania i usług SAAS, który próbują – bez naszej wiedzy – dokładać dodatkowe warstwy filtrów. Właśnie usuwam Awesome Screenshot i nie sądzę, abym kiedykolwiek wrócił do tego dodatku, niezależenie od reakcji twórców na ujawnienie ich dodatkowego źródła dochodu. Niekomfortowa jest już sytuacja w której – w pewien sposób – Facebookowy EdgeRank i algorytmy Google decydują o ty co zobaczę w sieci. Sytuacja w której pojawiają się dodatkowe czynniki o których nie mam pojęcia, jest nieakceptowalna.

To co dziś służy zwiększeniu sprzedaży, jutro może zostać elementem kampanii wyborczej, elementem działań ePR lub sposobem promowania scamu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.