Skocz do zawartości
"Idzie nowe..." - o zmianach i nie tylko ×
Przeniesienie zakupów z IPS Marketplace / Moving bought items from IPS Marketplace ×

ROZWIĄZANY: Problem z wysyłaniem wiadomości do użytkownika po zmianie nicka wyświetlanego na forum


sph!nks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem tak jak w temacie. Czyli użytkownik zmienił sobie nazwę wyświetlaną na forum i przy wysyłaniu do niego wiadomości pojawia się taki oto komunikat: index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=512

Z tego co wiem, da się wysłać do niego wiadomość wpisując w polu adresata jego stary nick.

Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją i poradził sobie z tym jakoś? Z tego co wiem, sytuacja nie występuje przy każdej zmianie nicka, a jedynie w niektórych przypadkach. Co może za to odpowiadać i jak się z tym uporać?

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc. ^_^

post-873-1247079222,4288_thumb.jpg

Edytowane przez sph!nks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki nick ma nowy użytkownik? Czy składa się tylko z liter i cyfr, czy jakiś dodatkowych znaczków?

"Przyjaciel zawsze powinien nie doceniać naszych zalet...

...wróg zawsze przeceniać nasze wady."

Don Vito Corleone

Dlaczego for, a nie forów? Nie daj się powielanym stereotypom.

† Będziemy bronić SB po kres naszych sił †

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nick użytkownika to BERCIqovsky, a poprzednio user ten miał nick pJontka tyPje.

Zauważyłem też, że nie można po tym nowym nicku tego usera znaleźć używając wyszukiwarki użytkowników - za to znajdziemy go wpisując stary nick, a wyświetla się profil już ze zmienioną nazwą (czyli po wpisaniu pJontka tyPje znajduje nam BERCIqovsky-iego, to samo dzieje się kiedy wyszukujemy w ACP). To samo jest z wiadomościami - gdy wyślemy wiadomość do usera pJontka tyPje to wiadomość dochodzi.

Jak mniemam pewnie rozwiązało by ten problem zmienienie userowi loginu na taki sam jak nazwa wyświetlana, zastanawiam się jednak, czy jest sposób, aby sytuację tę rozwiązać inaczej, tak, żeby taki problem nie występował w przyszłości.

Edytowane przez sph!nks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś zmieniać nick wyświetlany i ten do logowania na identyczne?

"Przyjaciel zawsze powinien nie doceniać naszych zalet...

...wróg zawsze przeceniać nasze wady."

Don Vito Corleone

Dlaczego for, a nie forów? Nie daj się powielanym stereotypom.

† Będziemy bronić SB po kres naszych sił †

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Manager

No właśnie, bo tutaj jest klasyczny przykład niezrozumienia, że nazwa wyświetlana i login to co innego. Zostało to wprowadzone stosunkowo niedawno, bo bodajże w wersji 2.2.0 ze względów bezpieczeństwa. Login może mieć user "%^34FRls#" czyli trudny do odgadnięcia ( no i próby dostania się na konto metodą brute-force ), a nazwa wyświetlana może być "DawPi".

Zmień mu również login i wszystko będzie OK - masz moją gwarancję. :D

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Login może mieć user "%^34FRls#" czyli trudny do odgadnięcia ( no i próby dostania się na konto metodą brute-force ), a nazwa wyświetlana może być "DawPi".

Dobrze wiedzieć jaki masz nick. Jeszcze tylko hasło :D

"Przyjaciel zawsze powinien nie doceniać naszych zalet...

...wróg zawsze przeceniać nasze wady."

Don Vito Corleone

Dlaczego for, a nie forów? Nie daj się powielanym stereotypom.

† Będziemy bronić SB po kres naszych sił †

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zmiana loginu na taki sam jak nazwa wyświetlana nic nie dała - nadal pojawia się ww. komunikat i wiadomość się nie wysyła. Myślałem, że to załatwi sprawę a tu d*pa zbita za przeproszeniem. :D Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?

Przy okazji pytanie - gdzie w ACP można wyłączyć/zablokować danej grupie możliwość edycji tytułu widzianego pod avatarem / rangi użytkownika (to które w ACP możemy zmieniać userom, a nazywa się Member Title)?

Edytowane przez sph!nks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Manager

Na pewno zmieniłeś i nazwę wyświetlaną i login? W bazie danych są one identyczne?

Jeden temat = jeden problem. :D

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, udało się rozwiązać problem, a skoro już odpisałeś, to nie bawię się w edycję tylko piszę nowego posta. Tak jak wyżej pisałem zmiana loginu nie pomogła, ale coś mnie tknęło, żeby jeszcze raz zmienić nazwę wyświetlaną - najpierw próbowałem na taką jak była i jaki dałem login czyli BERCIqovsky, ale ACP poinformowało mnie, że próbuję zmienić nazwę na aktualną, a to nielogiczna operacja. Przynajmniej dostałem potwierdzenie, że na pewno login i nazwa wyświetlana są takie same. No ale zmieniłem na BERCIqovsky3 i sprawdziłem - wysyłanie wiadomości zaczęło działać. No to zmieniłem na powrót na BERCIqovsky i sprawdziłem i wiadomości działają bez zarzutu. Czyli coś się musiało przyblokować, bo nazwa była taka sama i nie działała a po mojej zabawie zaczęła. Sprawdziłem też i na liście użytkowników można już usera normalnie wyszukiwać a gdy przyjmiemy za frazę stary login usera to nie zwraca ona żadnych wyników, czyli wygląda na to, że wszystko jest jak należy.

Dzięki za pomoc. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Manager

Problem ROZWIĄZANY. Jeśli są jakiekolwiek wątpliwości, pytania proszę o założenie nowego tematu.

Wszelkie uzasadnione reklamacje/pretensje/sugestie/rady przyjmuje ekipa forum.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.