Skocz do zawartości
"Idzie nowe..." - o zmianach i nie tylko ×
Przeniesienie zakupów z IPS Marketplace / Moving bought items from IPS Marketplace ×

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do głowy wpadł mi właśnie pomysł stworzenia prostego katalogu produktów zintegrowanego z moim forum. Po małych poszukiwaniach doszedłem do wniosku, że najwygodniej - chociaż nie najłatwiej - będzie mi go stworzyć za pomocą baz danych w IP.Content. Efekt końcowy wygląda następująco:

thumb_pre_1345172229__1.png

Aby go uzyskać, należy zalogować się do swojego ACP, a następnie przejść do szablonów baz danych IP.Content: Aplikacje :a: Content :a: Templates :a: Database Templates (korzystam z niespolszczonego skryptu, więc ścieżki będę podawał w oryginale), gdzie należy upewnić się, że znajdują się tam trzy podstawowe szablony: widok kategorii, widok listy i widok pojedynczego rekordu. Jeśli ich tam nie ma, wystarczy utworzyć nowy szablon, a domyślny kod zostanie automatycznie wstawiony w formularzu.

thumb_pre_1345172673__2.png

Mając już gotowe szablony, można udać się do narzędzi tworzenia i edycji baz danych: Aplikacje :a: Content :a: Database, gdzie należy utworzyć nową bazę danych. Po wpisaniu nazwy i klucza (unikalnego dla danej bazy), należy wybrać trzy wspomniane powyżej szablony. Po zmianie czterech odmian record na dowolnie wybrany (Item na pierwszym screenie), można przejść do kolejnej zakładki.

Wypełnienie zakładki opcji należy do indywidualnych preferencji każdego administratora. Nie będę się więc na jej temat rozpisywał. Należy się jedynie upewnić, że zaznaczona została opcja Database open - inaczej baza nie zostanie wyświetlona użytkownikom. Pola tytułu i zawartości można na razie zostawić domyślne - wrócę do nich w dalszej części poradnika.

Zakładka Forum pozwala określić możliwość tworzenia nowych tematów na forum podczas dodawania kolejnych rekordów do bazy.

Po ustawieniu uprawnień można zatwierdzić utworzenie nowej bazy danych.

Po utworzeniu takiej bazy, należy zdefiniować pola opisujące każdy z rekordów. Należy przejść do Aplikacje :a: Content :a: Database, a następnie kliknąć w nazwę nowo utworzonej bazy. Z górnego menu należy wybrać Manage fields, po czym dodać nowe pole. Z dostępnych opcji warto się przyjrzeć nazwie, kluczowi i typowi pola, oraz opcjom wyświetlania pola na liście rekordów oraz podczas wyświetlania każdego z nich osobno. Reszta opcji powinna zostać wypełniona według uznania.

thumb_pre_1345173737__3.png

Po dodaniu pól, można również utworzyć kategorie rekordów bazy wybierając odpowiednią opcję z górnego menu.

Mając utworzone podstawowe pola, należy wrócić do bazy danych otwierając Aplikacje :a: Content :a: Database, a następnie edytować bazę klikając w ołówek przy jej nazwie. W zakładce Opcje można teraz poprawnie skonfigurować ustawienia dotyczące domyślnych pól nazwy i opisu każdego z rekordów.

Finalny efekt może wyglądać całkiem ciekawie :) Powodzenia!

thumb_pre_1345174045__4.png

  • Lubię to 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.