Skocz do zawartości
"Idzie nowe..." - o zmianach i nie tylko ×
Przeniesienie zakupów z IPS Marketplace / Moving bought items from IPS Marketplace ×

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

92842032323153777950.jpg

Zastanawiając się nad kupnem licencji IPB, rozglądałem się po różnych forach internetowych, w których mogłem uzyskać trafnych odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Po dłuższych poszukiwaniach, trafiłem na te. Chciałem sprawdzić, na ile jest ono profesjonalne i uzyskać kilku kluczowych odpowiedzi, postanowiłem poszukać jakichś ogólnodostępnych informacji na temat IPB. Nie znalazłem. Większość tematów na forum to pojedyncze pytania (również jedno zadałem w takiej formie), które zajmują 3/4 treści na forum - w porządku, ale jak wiemy, człowiek istotą leniwą jest. Zastanawialiście się (droga administracjo) nad tym, aby bezpośrednio pomóc ludziom, wyjść im na przeciw, na przeciw ich oczekiwaniom? Proste rozwiązanie - tematy zbiorowe, w których są podstawowe informacje na temat danej kategorii IPB. Albo mam rację, albo jestem na tyle ślepy, że takowych nie znalazłem, a one jednak są (nawet jeśli istnieją - nie ma ich w widocznych miejscach, a to źle). Doceniam pracę osób zaangażowanych w życie forum, w szczególności głównego administratora, który udziela się w praktycznie każdym wątku, a jego stosunek wobec ludzi (nawet tych najtępszych, którzy zadają idiotyczne pytania) jest naprawdę godny podziwu. To jednak za mało, ludzie chcą odpowiedzi od razu.

Reasumując, co należałoby zrobić?

  • Wyjść na przeciw potencjalnym interesantom - stworzyć jeden, obszerny temat w głównym dziale forum, w którym będą opisane wszelakie podstawy; gdzie zamówić, ile kosztuje, na ile jest, jak przedłużać, jak korzystać z supportu. Taki jeden wielki poradnik,
  • Wideo-poradniki na bardziej obszerniejsze rzeczy - modyfikacje, edycja szablonów, itp,
  • Taki zachęcający dział dla nowych użytkowników - Przywitaj się.

Dzięki za możliwość pomarudzenia ; )

Edytowane przez Caman
  • Lubię to 3
Opublikowano

1) wystarczy poczytać ten dział : http://forum.invisionize.pl/forum/88-rozmowy-o-ipboard/

2) Kazda modyfikacja ma swoją instrukcję, a poza tym na wiekszośc podstawowych pytań jest tutaj odpowiedź: :http://forum.invisionize.pl/forum/87-tutoriale-i-porady/

3) Dla mnie taki dzial to nic innego jak nabijanie postów - uzytkownika poznaje się po tym jak pisze i działa na forum, a to że napiszesz jakmasz na imie i skąd jesteś to i tak kazdy zapomni.

Dla nowych i nie obeznanych jest Hyde Park :)

Pomarudzic zawsze trzeba - jest to oznaka zainteresowania życiem serwisu oraz mobilizacja Dawida do dalszego działania. Napisz mu ze ma idealne forum to przestanie nam pomagać :PB-)

Marek Drzewiecki  - [email protected] - tel. 667 996 839 (24h) - HostMark.pl

Opublikowano

Podoba mi się pomysł masowego FAQ! Spróbuję taki napisać i poddać ocenie najpierw tłumaczy, a później reszty tłumaczy.

O wideoporadnikach kiedyś negatywnie się wypowiedziałem, ale biorąc pod uwagę coraz większe lenistwo oraz brak roztargnięcia zainteresowanych osób, zaczynam zmieniać zdanie ;)

Jestem zdecydowanie przeciwko forum witającego - ale znając DawPiego pozostaje nadzieja, że podziela moje zdanie.

Dzięki, Caman, za takie uwagi. Jako osoby z dłuższym stażem w administrowaniu IPB często nie zauważamy problemów tych najbardziej początkujących użytkowników. Stworzyliśmy pewien schemat pomocy, który jak najbardziej działa, ale być może jest w nim jeszcze miejsce na poprawę.

Opublikowano

Człowiek nabierając umiejętności, zapomina o podstawach. W tym przypadku za mało zwracacie uwagę na osoby, które z IPB swoją przygodę dopiero zaczynają.

Opublikowano

poddać ocenie najpierw tłumaczy, a później reszty tłumaczy.

HELLOŁ! :szczerbaty:

Nasz kolega już siedział za piracką wersję IPB, Ty też możesz
† Będziemy bronić SB po kres naszych sił †
Nie ma bolca na izolca!!!
Tłumaczes Power

  • Manager
Opublikowano

Witam.

Dziękuję za wpis. Jest bardzo dobry. Oto, co następuje i w sumie jest już napisane przez kolegę Marka wyżej..

Wyjść na przeciw potencjalnym interesantom - stworzyć jeden, obszerny temat w głównym dziale forum, w którym będą opisane wszelakie podstawy; gdzie zamówić, ile kosztuje, na ile jest, jak przedłużać, jak korzystać z supportu. Taki jeden wielki poradnik

Pewnie, że można napisać - tylko kto to napisze? Mi już dawno brakuje czasu, by się porządnie wyspać, a tutaj jeszcze takie coś. ;) Nie zrozum mnie źle. Jeśli ktoś miałby problem z jakąkolwiek wymienioną wyżej sprawą to niech pisze temat, chętnie się takiej osobie pomoże. Z doświadczenia wiem, że mimo napisania setek poradników ludzie i tak będą zakładać o nich nowe tematy, bo właśnie są leniwy i nie chce im się szukać, więc wolą walnąć temat i niech się izersi męczą i mi podają link na gotowe. Taka jest prawda każdego forum i nic tego nie zmieni.

Dlatego u nas zamiast notorycznego pisania 'było', 'poszukaj', 'było sto razy' wolę dać link do właśnie tej setnej porady, bo to wtedy ma sens. Inaczej forum staje się jedno byłowcem, jeśli wiesz, co mam na myśli.

Taki zachęcający dział dla nowych użytkowników - Przywitaj się.

Myślałem o tym dość często, ale stwierdziłem, że to nie ma sensu. Wystarczy spojrzeć, jak to wygląda na di.pl - wpisik oraz potem krótkie 'elo' czy coś w tym stylu. Na co to komu?

Jeśli chcesz napisać kilka słów o sobie to napisz na stronie o mnie. A jak będzie i za mało, to napisz tam i daj info, że napisałeś w statusie albo na SB ( jak już dobijesz do minimalnej ilości postów, by tam pisać ). Na pewno będzie to lepsze niż taki dział, niczemu i nikomu nie służący wg mojego odczucia. A może się mylę?

Wideo-poradniki na bardziej obszerniejsze rzeczy - modyfikacje, edycja szablonów, itp,

Dwa razy się ludzie do tego przymierzali - porobili poradniki, chwała im za to i co? I nic, nikt nie ogląda takich poradników, a przynajmniej nie w 'światku IP.Board', gdzie królują poradniki pisane - i bardzo dobrze.

Jeśli masz problem z czymkolwiek to pytaj na forum. Lepiej mieć 10 tematów z konkretnym pytaniem i konkretną odpowiedzią niż 100 video bez sensu i robione 'w próżnię'.

Pewne namiastki uporządkowanych porad możesz znaleźć w działach z poradnikami :a: wg mnie bardzo dobre i usystematyzowane źródło wiedzy.

I taka uwaga na koniec: jeśli ktokolwiek jest leniwy i wszystko chce mieć podane na tacy, to lepiej niech się nie bierze za prowadzenie forum, albo zatrudni administratora. Bo wg mnie takie coś nie ma sensu. Albo chce się prowadzić forum i grzebać w nim, albo trzeba za to zapłacić, ew. zwrócić się po darmową pomoc do IPS-u - producenta i nierzadko czekać kilka dni na odpowiedź. Że o barierze językowej nie wspomnę.

Czy nie prościej napisać na naszym skromnym forum, gdzie przynajmniej 10 osób chętni pomaga, a kolejne kilkadziesiąt od okazji do okazji, za co wszystkim dziękuję.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

  • Manager
Opublikowano

A wiecie co? Piszecie o FAQach, jakichś działach czy tematach, a takie coś istnieje od dość dawna! Podpięty temat:

Jak widać nikomu się nie chce go rozwijać. Więc próby były, ale z braku mojego czasu, a braku chęci u innych pomysł spełzł na panewce. Może teraz się to zmieni.

Szkoda, że nie mamy na forum ( albo są, ale sie ukrywają ) talentów do pisania tutoriali - z chęcią widziałbym 2, 3 takie osoby piszące nawet po jednym poradniku na tydzień - co by dawało 12 poradników na miesiąc bardzo dobrej jakości.

Podoba mi się pomysł masowego FAQ! Spróbuję taki napisać i poddać ocenie najpierw tłumaczy, a później reszty tłumaczy.

What? :D A po nich dasz do oceny reszcie tłumaczy? :P

O wideoporadnikach kiedyś negatywnie się wypowiedziałem, ale biorąc pod uwagę coraz większe lenistwo oraz brak roztargnięcia zainteresowanych osób, zaczynam zmieniać zdanie ;)

Wg mnie to nadal nie ma racji bytu - chyba, że nagrasz jakieś. ;)

Jestem zdecydowanie przeciwko forum witającego - ale znając DawPiego pozostaje nadzieja, że podziela moje zdanie.

Nadzieja? Myślałem, że pewność. :P

Dzięki, Caman, za takie uwagi. Jako osoby z dłuższym stażem w administrowaniu IPB często nie zauważamy problemów tych najbardziej początkujących użytkowników. Stworzyliśmy pewien schemat pomocy, który jak najbardziej działa, ale być może jest w nim jeszcze miejsce na poprawę.

Uwagi niżej.

Człowiek nabierając umiejętności, zapomina o podstawach. W tym przypadku za mało zwracacie uwagę na osoby, które z IPB swoją przygodę dopiero zaczynają.

Nie zgodzę się. Czasem zabija mnie rutyna, ale potem po zimnym prysznicu traktuję wszystkich jak ( przepraszam za wyrażenie, inne nie oddaje sensu, mam nadzieję, że zostanę dobrze zrozumiany ) baranów.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Opublikowano

Ja Cię rozumiem, jednak pozostaje kwestia właśnie tych osób, które piszą o byle gówno, za przeproszeniem. Jest ich dużo, wszędzie. Zrobienie zbiorowego poradnika i wideo poradników pozwalałoby na wklejenie linka w temat autora i niech tam znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. Znam pewne forum, które stosuje rygorystyczne zasady jeśli chodzi o głupie pisanie i nieużywanie opcji "szukaj" - wychodzą na tym bardzo dobrze, bo na forum nie ma syfu, a ludzie na poziomie się wypowiadają.

  • Manager
Opublikowano

Ja Cię rozumiem, jednak pozostaje kwestia właśnie tych osób, które piszą o byle gówno, za przeproszeniem. Jest ich dużo, wszędzie. Zrobienie zbiorowego poradnika i wideo poradników pozwalałoby na wklejenie linka w temat autora i niech tam znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. Znam pewne forum, które stosuje rygorystyczne zasady jeśli chodzi o głupie pisanie i nieużywanie opcji "szukaj" - wychodzą na tym bardzo dobrze, bo na forum nie ma syfu, a ludzie na poziomie się wypowiadają.

A ja stawiam na normalną atmosferę, a nie 'zaszczucia' gdzie jak ktoś nie poszuka to ma być w jakikolwiek sposób piętnowany..

Zasady zasadami, ale nie dajmy się zwariować.

Tak czy inaczej: możesz podać adres tego forum? Spojrzę z samej czystej ciekawości.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Opublikowano

We wszystkich swoich projektach zawsze prowadziłem politykę podsyconej atmosfery niektórym moim nakazom. Zawsze wychodziłem na tym bardzo dobrze, mimo niektórych pozorów.

PS: Link wysyłam na PW.

  • Manager
Opublikowano

We wszystkich swoich projektach zawsze prowadziłem politykę podsyconej atmosfery niektórym moim nakazom. Zawsze wychodziłem na tym bardzo dobrze, mimo niektórych pozorów.

Znów mnie nie rozumiesz - tutaj są zasady, których przestrzegam i które egzekwuję. To nie tak, że panuje bezprawie, ale po prostu bazując na doświadczeniu na tym forum i nie tylko stwierdziłem, że ludzi trzeba edukować, a nie prowadzić za rączkę. To taki mój prywatny cel tego forum. ;)

Owszem, są czasem trudne przypadki, gdzie niestety trzeba dać gotowe rozwiązanie, ale zobaczysz, że nie jest tak do końca to oczywiste.

Link wysyłam na PW.

Bez rewelacji, ale może dlatego, że wygląda na zwyczajne. Nie wczytywałem, nie znam atmosfery etc.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

  • Manager
Opublikowano

Staracie się użytkownikom nadawać kary w postaci procentów na forum za ich wykroczenia, łamanie regulaminu?

Staram się sprawić, by ktoś łamiąc nasze zasady nie robił tego ponownie. Zwykle złamanie regulaminu wiąże się z jego nieznajomością - więc ją poznaje i proszę, by się do niego stosować. Zwykle pomaga.

W ostateczności daję ostrzeżenie, ale to naprawdę nie rozwiązuje sprawy.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Opublikowano (edytowane)

Chodzi o coś takiego http://www.forum.tweaks.pl/Personalizacja-wlasnego-profilu-na-Forum-t42201.html ? :o

Po za tym, wydaje mi się że po wgraniu spolszczenia, nawigacja w IPB nie jest aż tak trudna, nawet dla początkujących.

A dwa po za tym, osoba która ma być administratorem powinna znać jako tako obsługę.

EDITL

/*/ ahAH :mellow:

Edytowane przez macsch15
Opublikowano (edytowane)

Ja jednak byłbym za pomysłem jednego, zbiorowego tematu, w którym byłyby najważniejsze, podstawowe informacje. Jeśli dasz mi wolną rękę to mogę zabrać się za to od strony czysto organizacyjnej, bo technicznie to z IPB dopiero zaczynam.

Edytowane przez Caman
  • Manager
Opublikowano

Chodzi o coś takiego http://www.forum.tweaks.pl/Personalizacja-wlasnego-profilu-na-Forum-t42201.html ? :o

Po za tym, wydaje mi się że po wgraniu spolszczenia, nawigacja w IPB nie jest aż tak trudna, nawet dla początkujących.

A dwa po za tym, osoba która ma być administratorem powinna znać jako tako obsługę.

EDITL

/*/ ahAH :mellow:

Takie coś napisałem do 2.3.x: http://forum.invisionize.pl/forum/72-poradnik-ipboard-23x/

Jak jeszcze miałem wolny czas.. :(

Ja jednak byłbym za pomysłem jednego, zbiorowego tematu, w którym byłyby najważniejsze, podstawowe informacje. Jeśli dasz mi wolną rękę to mogę zabrać się za to od strony czysto organizacyjnej, bo technicznie to z IPB dopiero zaczynam.

Nikomu rąk nie wiążę. Jakbyś sobie to wyobrażał od strony organizacyjnej - co organizował?

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

  • Manager
Opublikowano

Dział przywitań dodałbym jako subkategorie w dziale luźnych rozmów. Oczywiście bez zliczania postów ;)

Panowie i Panie, jeśli czytają, ja też bym dał 100 innych działów, ale mnie interesują konkretne powody w czym taki dział miałby pomóc, lub co wnieść na forum? Jeśli już rozmawiamy o zmianach to chciałbym argumenty tych pomysłów również znać.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Opublikowano

Jakbyś sobie to wyobrażał od strony organizacyjnej - co organizował?

Potrzebowałbym podpięty temat, w którym zgłaszaliby się użytkownicy chętni do pisania poszczególnych etapów poradnika. Poumawiałbym się z nimi na Skype, dogadał, wszystko zebrał w całość, popoprawiał ewentualne błędy ortograficzne, itp, dodał grafikę i (jak znajdę czas) zrobił do każdego etapu poradnika osobny wideo poradnik.

  • Manager
Opublikowano

Przecież możesz napisać taki temat - a ja podpiąć.. Mi to nie wadzi.. Jak nie wyjdzie to trudno, jak wyjdzie to tylko się cieszyć, że taka inicjatywa powstała, której będę gorąco kibicować! :)

[ + ]

Patrze po necie i już rozumiem Twoje zamiłowanie do video - trochę tego zrobiłeś. ;)

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Opublikowano

Wiem, że takowy mogę napisać, jednak chodziło mi tutaj o wsparcie administracji - w szczególności Ciebie. Podpięcie wątku, motywowanie w jakiś sposób użytkowników do pomocy w tworzeniu tego. Jutro zgłoszę się do Ciebie na Skype, omówimy szczegóły.

Właśnie, zastanawiałeś się nad stworzeniem rangi V.I.P, która byłaby pewną 'nagrodą' dla osób aktywnych, które dużo się wypowiadają, a w szczególności dużo i efektywnie pomagają?

Opublikowano

Panowie i Panie, jeśli czytają, ja też bym dał 100 innych działów, ale mnie interesują konkretne powody w czym taki dział miałby pomóc, lub co wnieść na forum?

Masz rację. Forum ma wysoki poziom merytoryczny. Tworzenie działu przywitań, jest bez sensu.

- Dziennik treningowy by jarcow: http://www.sport365.pl

  • Manager
Opublikowano

O kurde! Rozkręcasz się! :D

Wiem, że takowy mogę napisać, jednak chodziło mi tutaj o wsparcie administracji - w szczególności Ciebie. Podpięcie wątku, motywowanie w jakiś sposób użytkowników do pomocy w tworzeniu tego. Jutro zgłoszę się do Ciebie na Skype, omówimy szczegóły.

Napisałem, że wątek mogę podpiąć - trzeba czytać wszystko uważnie, co się pisze. ;)

Motywacja - hehehehhe. A myślisz, że nie próbowałem? Poza tym niby jak? Przecież nie będę w każdym poście dodawać 'p.s. motywuję Cię do pisania poradników'. :D :D

Właśnie, zastanawiałeś się nad stworzeniem rangi V.I.P, która byłaby pewną 'nagrodą' dla osób aktywnych, które dużo się wypowiadają, a w szczególności dużo i efektywnie pomagają?

Wyluzuj. :)

Na ize poznajemy ludzi po postach, a nie po randze. ;) Już różne przerabialiśmy, np. grafika - kilka osób dostało i co? I to, co zwykle - słomiany zapał. Nawet niedawno temat wrócił: i co? I znów spełzło na niczym. Oj już się dobrze na ludziach poznałem.

Niech ci, co się dużo udzielają na forum i pomagają, wypowiedzą, czy serio robią to dla jakiejś rangi, jakby taka była, czy dla satysfakcji?

Caman - nie zrozum mnie źle, ale masz zapędy do nowego układania forum, choć jesteś na nim od niedawna i nie poznałeś go dość dobrze - 'wkręć się', a potem oceniaj, bo może nie jest tak źle.

Pomysł z poradnikami nadal wspieram i popieram - daję platformę ( to forum ), serwer, domenę... :D No krzyż na drogę, bo czuję, jak się to skończy. Wiesz jak? Tak jak zwykle! Piszesz, że ludzie są leniwi, a potem chcesz motywować do pisania poradników! To chyba nie tak działa.

Ja mam pomysł - poznaj IP.Board trochu lepiej i zacznij takowe pisać, jak ludzie zobaczą, że się starasz i ma to sens to na pewno się przyłączą, na czele ze mną.

Ja, jeszcze raz powtórzę, szukam sposobu rozciągnięcia dnia z 24h do 30, a najlepiej 48 godzin. To byłoby coś!

Panowie i Panie, jeśli czytają, ja też bym dał 100 innych działów, ale mnie interesują konkretne powody w czym taki dział miałby pomóc, lub co wnieść na forum?

Masz rację. Forum ma wysoki poziom merytoryczny. Tworzenie działu przywitań, jest bez sensu.

Sarkazm? ;) Bo coś za szybko zmieniłeś zdanie.

Otóż o co mi kaman (sic! :D ) :a: jeśli ktoś naprawdę musi się przywitać to śmiało niech pisze w dziale hydepark! Od tego go mamy.

  • Lubię to 1

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

  • Manager
Opublikowano

To nie wyczuwaj, a czytaj prosto i jednoznacznie. Kiedy będę chciał być ironiczny to inaczej bym napisał. Chyba. ^_^

Na skype - hehe. Najpierw trzeba je mieć i zestaw do tego. Poza tym, helloł? :D Gorąca linia? :D Nie ma o czym rozmawiać - chyba wszystko, co chciałem to napisałem.

No i najważniejsza sprawa - od rozmów jest forum, nie mam zamiaru swojego prywatnego czasu poświęcać na rozmowy na skype czy telefon, czy w realu.. :)

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.