Skocz do zawartości
"Idzie nowe..." - o zmianach i nie tylko ×
Przeniesienie zakupów z IPS Marketplace / Moving bought items from IPS Marketplace ×

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z polskimi znakami po przeniesieniu forum. 

 

"Shoutbox nie sĹuĹźy do zadawania pytaĹ. JeĹźeli masz problem wybierz odpowiedni dziaĹ i utwĂłrz temat. PamiÄtaj jeden problem jeden temat."

 

Takie znaki się pojawiają zamiast polskich w administratorze także był problem ale wgranie ponownie spolszczenia naprawiło.

Opublikowano (edytowane)

No i masz odpowiedź baza jest wgrana w latinie a ty potrzebujesz w utf-8.

Zgraj bazę ze starego serwera poprzez phpmyadmin po i zaimportuj zaznaczając kodowanie utf8

Edytowane przez RafoX

logo.png

Opublikowano (edytowane)

Po próbie wejście w temat 

 

forum.cyanogenmod.pl Driver Error
There appears to be an error with the database.

If you are seeing this page, it means there was a problem communicating with our database. Sometimes this error is temporary and will go away when you refresh the page. Sometimes the error will need to be fixed by an administrator before the site will become accessible again. 

You can try to refresh the page by clicking here

Edytowane przez Pawliniak
  • Manager
Opublikowano

To nie ma nic wspólnego z kodowaniem (choć może mieć), więc najlepiej załóż nowy temat i podaj logi błędów. A jak to zrobić znajdziesz tutaj opis: http://forum.invisionize.pl/tutorials/article/11-blad-na-forum-ips-driver-error/

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

  • Manager
Opublikowano

Trzeba się wgłębić w temat. Skoro polskie znaki wyglądają identycznie na starym serwerze (gdzie działały) i na nowym (a tutaj już nie), a powyższa porada nie działa to coś z serwerem. Niech admin serwera trochę pogłówkuje. Ze strony skryptu jest w porządku.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Opublikowano

O widzisz tu zaczynam sądzić ze z bazą jest wszystko okej ponieważ po dodaniu w  globalTemplate pozycji w menu także 

<li id='nav_custom_link' class='left'><a href='http://forum.cyanogenmod.pl/index.php?/topic/276-zglos-telefon/#entry1658'>ZgĹoĹ telefon</a></li> także zniknęły polskie znaki.

 

Po przeniesieniu uruchomiałem Upgradefinish może coś przez to wniknęło. 

Opublikowano

Pawliniak, możesz podać wynik takiego zapytania do bazy?

 

SHOW VARIABLES LIKE 'character_set%';

 

Czy masz jeszcze tą bazę na starym serwerze? Jeżeli tak, to podaj również wynik tego zapytania w starej bazie. :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nowy serwer 

character_set_clientutf8

character_set_connectionutf8

character_set_databaseutf8

character_set_filesystembinary

character_set_resultsutf8

character_set_serverutf8

character_set_systemutf8

character_sets_dir/usr/local/mysql-5.5.29-rel29.4/share/charsets/

Stary serwer

character_set_clientutf8

character_set_connectionutf8

character_set_databaselatin2

character_set_filesystembinary

character_set_resultsutf8

character_set_serverlatin2

character_set_systemutf8

character_sets_dir/usr/local/Percona-Server-5.0.92-b23.85.Linux.x86_...

 

 
Proszę bardzo ;)

 

Opublikowano

Jak widzisz obie bazy różnią się pewnymi szczegółami:

Nowy serwer 
character_set_databaseutf8
character_set_serverutf8

Stary serwer
character_set_databaselatin2
character_set_serverlatin2

Rzecz w tym, że twoje znaki na starym serwerze były upakowane w bazie korzystając ze znaków zawartych w zestawie latin2, natomiast nowy korzysta z zestawu utf8. W czasie "konwersji" z bazy "na zewnątrz" następuje proces odwrotny. Serwer dekoduje twoje znaki latin2 "kodowane" w formacie utf8, a ty masz w latin2 - stąd ten problem.

Wygląda, że masz dwie możliwości:
- zainstalować jeszcze raz forum, ale na bazie ustawionej na latin2
- przekonwertować bazę (np. Notepad++) na utf8.

 

Drugie rozwiązanie wydaje się być bardziej sensowne. :)

  • Lubię to 2
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.