Skocz do zawartości
"Idzie nowe..." - o zmianach i nie tylko ×
Przeniesienie zakupów z IPS Marketplace / Moving bought items from IPS Marketplace ×

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Długo się zastanawiałem czy warto zainwestować w modyfikację, która kosztuje 90$. Przeglądałem wszystkie znane mi fora supportu IPB, czytałem wątki, zakładałem własne i... w końcu się zdecydowałem! A jako że tutaj CSEO jest pomijane i na forum nie można znaleźć o niej żadnych informacji, chciałbym stworzyć temat, który byłby prostym kompendium wiedzy od użytkowników modyfikacji dla użytkowników, którzy planują jej zakup. Ale po kolei...

Zakup

Możliwość zdobycia modyfikacji jest dostępna jedynie ze strony producenta i developera. Kosztuje ona 90$, a płatności należy dokonać poprzez system PayPal (obecnie sam przelew kosztował 12zł). Uzyskanie licencji jest w pełni automatyczne. Od momentu kliknięcia 'Buy' do otrzymania plików upłynęło mniej niż 5 minut. Podczas całej procedury należy wpisać adres forum, na którym chcesz zainstalować modyfikację, a którego już później manualnie nie zmienisz. W momencie zakupu zdobywam dożywotnią licencję, dożywotni dostęp do forum supportu oraz roczną pomoc poprzez tickety.

Instalacja

Instalacja modyfikacji sprowadza się do kilku prostych kroków znanych z podobnych produkcji. Po uploadzie plików należy uruchomić plik instalacyjny, wprowadzić podstawową konfigurację, po czym skrypt sam się instaluje. Pozostaje edycja kilku plików na serwerze i mamy w pełni przygotowaną do użytku modyfikację. Jeśli modyfikowałeś swój board wcześniej, to zdecydowanie nie warto płacić za pomoc w instalacji (dodatkowe 10$). Podczas instalacji wystąpił u mnie jeden błąd związany z magicznym dt'ź (opisywany już na forum - błąd edycji w Notatniku), który jednak wynikł z mojej niekompetencji niż z winy skryptu. Jedna uwaga, która wydaje się oczywista: wszystkie funkcje są w języku angielskim!

Index

Jakie zmiany zauważy przeciętny użytkownik? Stosunkowo niewiele. Obowiązkowe jest jedynie dodanie linijki z CSEO w stopce forum. Usunięcie copyright kosztuje 90$. Do tego - o ile włączymy - linki zostają zamienione na FURL. Nic więcej się nie zmienia.

ACP

Tutaj już z kolei dostajemy całą paletę najróżniejszych opcji. Po instalacji spędziłem ponad godzinę tylko nad czytaniem do czego one służą. Główne opcje zostały umieszczone w Components:

99qr5w.jpg

Forum Settings

Pozwala na dodanie opisu oraz meta tagów dla każdego działu, które mogą się różnić od tych zastosowanych dla całego forum. Są one oczywiście widoczne jedynie dla wyszukiwarek. Chodzi o ten opis:

http://www.google.com/search?hl=pl&cli...=Szukaj&lr=

Trackback

Tej funkcji do końca jeszcze nie rozumiem. Prawdopodobnie wyświetla wszystkie urle na forum oraz liczbę ich kliknięć. W ustawieniach można zaznaczyć, czy wewnętrzne linki także mają być logowane.

Bot control

Około 30 funkcji pozwalających na zdefiniowanie aktywności botów. Możemy wybrać elementy blokowane dla wyszukiwarek (error pages, nofollow etc.), instrukcje dla nich (revisit-meta tags, rating meta tags etc.) oraz header control (czy www ma być uzywane, redirect errors etc.)

Mod rewrite

Inaczej FURL. Również około 30 opcji pozwalających ustalić jak długie powinny być linki, czy stopwords (a, the, in, about; w, przy, na i inne nie omijane przez Google) powinny być pominięte w linkach, oraz do jakich elementów forum zastosować rewrite (tematy, działy, panel kontrolny, statystyki itp.).

Sitemaps

Podstawowe opcje dostępne również w innych generatorach. Pozwalają określić ilość entries per run, działy, które zostaną zawarte w mapie oraz komponenty, które powinny być listowane. Ciekawa wydaje się opcja priorytetów działów, które zostają najczęściej odświeżane w mapie.

Misc

Podstawowe funkcje wpływu modyfikacji na forum. Meta opis i tagi, similar topics, google analytics, zawyżanie statystyk forum(!), akronimy, a nawet opcje związane z Diggiem.

Outbound clicks

Zielonego pojęcia nie mam jakie logi tutaj zobaczę. Na razie pusto.

.htaccess & robots

Pozwala na edycję w/w plików z poziomu ACP. Domyślnie są one wypełnione przez developerów.

Bot logs

Pozwala zobaczyć ile i jakie strony odwiedziły boty naszym zaprzyjaźnionych wyszukiwarek.

ACP cd.

Oprócz nowych opcji w Components otrzymujemy także identyczne w zakładce Tools&Settings. Całości dopełnia dodatkowy Task, który tworzy mapę witryny.

Skin

Razem z modyfikacją otrzymujemy tzw. Spider Skin. Jest to layout, który został opracowany przez twórców CSEO, zoptymalizowany specjalnie pod przeglądarki. Grafika jest w nim pominięta pozwalająca "skupić się" wyszukiwarkom na treści naszego forum.

Support

Na odpowiedź na ticket czeka się ok. 24h. Odpowiedz zawsze są treściwe - nie odczuwa się próby zbycia klienta. Forum, które z założenia miało być customer-to-customer w rzeczywistości operuje podobnie do otwartych ticketów. Jedynie admin odpowiada na pytania techniczne - nawet te najprostsze. Więc na odpowiedzi trzeba czekać także około doby.

Dane liczbowe

Odwiedziny:

Styczeń: 46929

Luty: 69096

Marzec: 67064

Uniq users dziennie:

Styczeń: ~450

Luty: ~500

Marzec: ~450

Rejestracji:

Styczeń: 58

Luty: 109

Marzec: 115

Co miesiąc będę podawał nowe statystyki. Tylko w ten sposób będziemy w stanie ocenić pożyteczność modyfikacji.

Czy warto?

Na tym etapie rzetelna odpowiedź na to pytanie jest niemożliwa. Najwcześniej będę mógł się do niego odnieść za trzy miesiące - co oczywiście zrobię. Mam tylko nadzieję, że moja odpowiedź będzie pozytywna...

W razie pytań służę pomocą. Wszelkie screeny na życzenie.

Edytowane przez Amfidiusz
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Opis każdej funkcji? To zaczynamy...

Forum Settings

Opcje wraz z przykładowymi ustawieniami: http://i43.tinypic.com/x0uzj5.jpg

Opis: Wyobraź sobie, że masz wysoko pozycjonowane forum. Każde zapytanie w Google powoduje wyświetlenie Twojego adresu na pierwszym miejscu (utopia?). Jednak jest to za każdym razem strona główna. Opcja pozwala tak manewrować meta-tagami i opisem, że po wpisaniu słowa 'pytanie' w Google Twoja strona nadal będzie na pierwszej pozycji, jednak odnośnik będzie prowadził bezpośrednio do działu FAQ. Można więc bardziej "wyłożyć forum na tacy" prowadząc użytkownika tam, gdzie prawdopodobnie chce się dostać.

Note: Wg opisów z supportu CSEO, niektóre badania nad optymalizacją wykazują, że Google preferuje powiązanie tytułu strony z meta opisem i tagami (źródło). Wystarczy wtedy w w/w opcji wkleić kod:

<% TITLE %>

cdn.

Edytowane przez Amfidiusz
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Minęły dopiero 3 tygodnie od instalacji modyfikacji, a już widoczne są pierwsze rezultaty. W weekendy gościmy ponad 1k unikalnych użytkowników (wartości takie były wcześniej możliwe tylko przy mass mail), a w tygodniu liczba ta oscyluje w granicach 700-800 użytkowników. Za Stat4U:

Kwiecień:

Max: 877, średnio: 464 dziennie

Maj (11 dni):

Max: 1217, średnio: 830 dziennie

Jak widać, liczba ta zwiększyła się dwukrotnie! Jest to zdecydowanie więcej niż się spodziewałem, szczególnie, że okres działania CSEO jest znikomy. Należy też dodać, iż najmniejsza liczba zarejestrowanych uniqów wyniosła w maju 597 - czyli zdecydowanie więcej niż średnia z poprzedniego miesiąca (Min. na kwiecień: 254 [wyłączając downtime]).

Patrząc na liczbę wyświetleń można wnioskować, iż dodatkowe unikalne odwiedziny są generowane przez wyszukiwarki.

Kwiecień:

średnio: 1456 dziennie

Maj:

średnio: 1843 dziennie

Te dodatkowe 400 uników przekłada się na 400 wyświetleń. Wychodzi więc na to, że osoba wyszukuje daną frazę, przechodzi na moje forum i już więcej do nas nie wraca. Ale takie jest w końcu założenie CSEO - wypromować forum w Google, żeby użytkownicy korzystali w wyszukiwarki trafiając do mnie, a nie wchodzili najpierw do mnie i wtedy dopiero wyszukiwali.

Reasumując: Po pierwszych trzech tygodniach jestem pod ogromnym wrażeniem! Modyfikacja nie sypie żadnymi błędami, mapy są prawidłowo katalogowane przez Google, boty operują na boardzie non-stop, dla niektórych popularnych zapytań jestem już na pierwszych stronach wyszukiwarek. Zdaję sobie sprawę, że teraz tempo może trochę zwolnic. Ale jeśli trend będzie wciąż wzrostowy, to już niedługo będzie głośno o moim forum ;)

P.S. Przez cały ten czas nie były prowadzone żadne inne działania marketingowe ani SEO. Jedynym czynnikiem, który przyczynił się do wzrostu wyświetleń było CSEO.

Edytowane przez Amfidiusz
Opublikowano

A może masz po prostu lepsze statystyki bo używasz funkcji do sztucznego generowania ruchu na stronie, a dokładnie:

Misc

Podstawowe funkcje wpływu modyfikacji na forum. Meta opis i tagi, similar topics, google analytics, zawyżanie statystyk forum(!), akronimy, a nawet opcje związane z Diggiem.

Zastanawiam się również jak np Google podchodzi do tego:

Skin

Razem z modyfikacją otrzymujemy tzw. Spider Skin. Jest to layout, który został opracowany przez twórców CSEO, zoptymalizowany specjalnie pod przeglądarki. Grafika jest w nim pominięta pozwalająca "skupić się" wyszukiwarkom na treści naszego forum.

Jak dla mnie to ociera się to cloacking

46279b204b.png

Rozwiążemy dla Ciebie każde zadanie z matematyki: http://matma4u.pl

Opublikowano
A może masz po prostu lepsze statystyki bo używasz funkcji do sztucznego generowania ruchu na stronie, a dokładnie:

Statystyki są zbierane przez zewnętrzny serwis (stat4u), który zlicza realne kliknięcia oraz adresy IP. Stats padding zmienia jedynie numerek w Members Online Today i wyświetla obok losowych userów. Nie generuje on dodatkowego ruchu, a jedynie "ładnie" wygląda.

Zastanawiam się również jak np Google podchodzi do tego:

Jak dla mnie to ociera się to cloacking

Spider Skin można obejrzeć pod poniższym linkiem.

http://i44.tinypic.com/rw407b.jpg

Cloaking jest zabiegiem maskującym prawdziwą treść serwisu. U mnie treść pozostaje identyczna. Jesli Google zarejestruje w jakimś temacie frazę "ociera się to cloacking", to user po wyszukaniu jej w wyszukiwarce trafi do tematu, który frazę tę będzie zawierał. Autorzy skinu zrezygnowali natomiast z niepotrzebnych grafik typu Nowe Posty w dziale/Brak nowych Postów. Rozwinęli też wszystkie zwijane menu, np. to w widoku tematu: http://i40.tinypic.com/2zyxxjk.jpg.

Opublikowano

@matma4u

spider skin jest w zasadzie wersją skina typu lo-fi lub skina "na komórkę" różni się tylko usunięciem zbędnych grafik, JavaScriptu ,i innych niepotrzebnych bajerów tak aby robot nie natykał się na problemy.

tego typu skin u nas na forum stosujemy już parę lat (mieliśmy specjalnego skina dla robotów teraz mamy spidera tyle że ukrytego dla userów)

@Amfidiusz

Można liczyć na kontynuację opisu moda ?

jam_artists_button.png

Opublikowano

@matma, jeszcze odpowiedź autora skryptu na Twoje zarzuty:

The stats padding in communitySEO should NOT affect external stats programs like Google analytics. What happens with the CSEO stats padding is that a task runs every 15 minutes or so and if there are not enough inflated users in the database, more or added. This should not create external requests to the page (which could inflate external analytics programs).

(źródło)

@Batman, wszystko zależy od ilości wolnego czasu, a przede wszystkim chęci. Jednak postaram się kontynuować to, co zacząłem ;)

Opublikowano

Sitemap Generator

Kolejną sekcją, którą omówię, są ustawienia generatora map forum. Oprócz Basic Settings, w których możemy włączyć generatora, ustawić ilość entries per run oraz metodę kompresji, otrzymujemy tabelę z Content Control. Pozwala ona na wyłączenie poszczególnych działów z map oraz ustawienie priorytetów dla wybranych działów/tematów. Priorytety są o tyle przydatne, że jeśli Google wykryje tę samą frazę na naszym forum dwukrotnie, to wyżej wyświetli wyniki z wyższym priorytetem (np. dla ize.pl wyżej będzie Ogólny Support 2.3 niż HydePark).

2ch0pd3.jpg

W Sitemap Generator otrzymujemy również Section Control (gdzie możemy wyłączyć z mapy np. Kalendarz, Galerię czy Downloads) oraz ustawienia pingowania wyszukiwarek (Yes or No).

Jeśli włączymy generatora, to na serwerze pokażą nam się (u mnie skompresowane) pliki map:

2usbkmq.jpg

Autorzy ograniczyli wielkość jednej mapy do 30k wpisów. Podobno Google nie lubi, jeśli jest ich więcej. Jeśli liczba entries przekroczy 30k, to automatycznie tworzona jest nowa mapa z dopiskiem -1, -2 itd. Nowym map nie trzeba ręcznie zgłaszać do Google, gdyż sa one zapisywane w mapie index.

Sitemapy są tworzone poprzez task, którego częstotliwość wykonywania możemy sobie dostosować.

Co na to Google?

ogvyvc.jpg

Jak widać, mapy nie posiadają żadnych błędów. Ostrzeżenia dotyczą braku różnorodności priorytetów, a także przekierowań (działy przekierowujące, wyszukiwarka oraz dzisiejsze top20 użytkowników (wtf?)). Można je oczywiście wyłączyć - jest to raczej mój błąd niż generatora. Na screenie również widać, że ok. 1/6 wszystkich zgłoszonych linków jest rejestrowana przez Google. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to mogę na PW podać adres forum w celu prześledzenia wyników dla zapytań site: oraz mogę podać bezpośredni link do mapy forum.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Mod Rewrite

Opcje FURLa zostały podzielone na dwie części. Jedna została nazwana Configuration, druga otrzymała tytuł Link Selection.

Konfiguracja ogranicza się do on/off, limitu znaków w linkach (osobiście zmieniłem z 30 na 200 - nie przeszkadzaja mi długie linki, a Google będzie miało pełny tytuł), oraz do wyboru separatora (myślnik, przecinek lub underscore). Dodatkowo mamy możliwość ustawienia listy słów, które będą pomijane (stopwords). Są to wyrazy, które i tak nie zostaną zaindeksowane przez Google, przez co zmniejszają relatywność strony. Domyślnie wpisana jest lista angielska, ale na stronach Wikipedii można znaleźć popularne stopwords. I tak temat numer 327 o nazwie 'Filmy z YouTube' otrzyma adres '/Filmy-YouTube-t327.html. Ostatnią listą, którą możemy tutaj edytować, jest zbiór znaków specjalnych charakterystycznych dla każdego języka. Warto poświęcić chwilę i dodać nasze litery z ogonkami:

ę=e

ą=a

ć=c

ł=l

ń=n

ó=o

ś=s

ż=z

ź=z

Edytowane przez Amfidiusz
Opublikowano

Minął juz ponad miesiąc od momentu wprowadzenia modyfikacji oraz zgłoszenia map do Google. Czas przyjrzeć sie ponownie liczbom. Będzie to rozszerzenie danych z pierwszego postu (wyboldowane zostały świeże wartości). Przypomnę, że modyfikacja została zakupiona w drugiej połowie kwietnia.

Odwiedziny:

Styczeń: 46929

Luty: 69096

Marzec: 67064

Kwiecień: 43702

Maj: 60032

Wyświetlenia dziennie:

Kwiecień: ~1500

Maj: ~2300

Uniq users dziennie:

Styczeń: ~450

Luty: ~500

Marzec: ~450

Kwiecień: ~500

Maj: ~900

Rejestracji:

Styczeń: 58

Luty: 109

Marzec: 115

Kwiecień: 72

Maj: 112

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

I kolejne zestawienie:

Odwiedziny:

Styczeń: 46929

Luty: 69096

Marzec: 67064

Kwiecień: 43702

Maj: 60032

Czerwiec: 88158

Wyświetlenia dziennie:

Kwiecień: ~1500

Maj: ~2300

Czerwiec: ~3000

Uniq users dziennie:

Styczeń: ~450

Luty: ~500

Marzec: ~450

Kwiecień: ~500

Maj: ~900

Czerwiec: ~1300 (nie spadło poniżej 1000)

Rejestracji:

Styczeń: 58

Luty: 109

Marzec: 115

Kwiecień: 72

Maj: 112

Czerwiec: 160

Liczba nowych tematów (w miesiącu):

Styczeń: 531

Luty: 1431

Marzec: 1320

Kwiecień: 628

Maj: 1125

Czerwiec: 2414

Invision Power Board 3

Developerzy CommunitySEO od miesiąca pracują nad upgradem CommunitySEO do wersji 2.0, która będzie kompatybilna z IPB3. Obecnie zakończyła się faza testów alpha i chętni użytkownicy, którzy posiadają wykupioną licencję, przystąpili do testów wersji beta (część z nich już na forach live). Zgodnie z obietnicami, do końca miesiąca powinna się ukazać wersja finalna CSEO 2.0 - wtedy zrobię upgrade swojego forum i będę mógł napisać coś więcej o możliwościach nowego releasu :D

Opublikowano

ile dostajesz od Joe za reklame?

Uzywam CSEO od ponad półtora roku.

Daje kopa- bez 2 zdań, ale jakość wsparcia technicznego - przede wszystkim czas reakcji jest na co najmnej żenującym poziomie.

Koles potrafi przez 3-5 dni kompletnie nie odpowiadać na tickety. nawet teraz kiedy wprowadził wersje beta i ją testujemy.

Mi już zapał do tego dodatku minął - jednak moje forum agro foto kropka pl wyciągnął niesamowicie.

Nie zapominajmy, że CSEO mocno obciąża serwer :D jest kodowane ioCubem i itp itd

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dzień dobry :)

Chciałem zapytać użytkowników korzystających z dodatku - czy dla wersji ipb 3.x rzeczywiście warto jest korzystać z tego dodatku? Jedna z najważniejszych możliwości: przyjazne url'e została zaimplementowana w wersji 3.x. Czy rzeczywiście można się spodziewać takiego kopa jak to miało miejsce w przypadku forum w wersji 2.x?

Opublikowano

IPB3 Final na rynku jest od trzech trzech miesięcy. W miarę sprawnie działająca wersja CSEO2 od niecałego miesiąca. Jest zdecydowanie za szybko, żeby mówić o jakichś korzyściach. Na razie upgrade kosztował mnie utratę pozycji w Google. Teraz znowu zaczynam nadrabiać.

Ciężko jest nam stwierdzić również, czy modyfikacja daje kopa na IPB3. Wszyscy instalowaliśmy ją na wersji 2.x.x i to dam doświadczyliśmy niezłego przyspieszenia. Teraz nie jest to już tak bardzo odczuwalne.

Przyjazne linki są podobno lepsze w CSEO (na forum autorzy piszą dlaczego). Ale pamiętaj, że CSEO to nie tylko FURLe. To także cały system meta opisów, tagów, komend dla botów, trackbacków itp.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.