Manager DawPi Posted September 15, 2021 Manager Posted September 15, 2021 Dzień dobry, jak oceniacie ostatnie zmiany w wyglądzie nowej strony głównej IPSu oraz, co pewnie bardziej Was zainteresuje, zmiany w licencji? Tak długości aktywnej licencji (zmiana z 6 miesięcy na rok) oraz zmianie cen? Dla ciekawostki podam, że miałem 110$ bodajże co 6 miesięcy, a teraz 310$ rocznie, więc skok jest zauważalny zdecydowanie. intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board --- Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.
Damiann. Posted September 15, 2021 Posted September 15, 2021 (edited) Zmiany w wyglądzie na pewno na duży plusik, ale co do tych cen no to troszkę przesadzili. Mogliby dodać odnowienie na 6 m-cy i roczne wtedy ludzie mieliby wybór bo nie oszukujmy się, ale licencja sama w sobie jest droga jak i dodatki do niej, a jeszcze by strona jakkolwiek działała trzeba też dokupić niektóre wtyczki/apki. Edited September 15, 2021 by Damiann. 1
aXen Posted September 15, 2021 Posted September 15, 2021 Ta przestrzeń XD 1 See me on GitHub or aXenDev.net!
Manager DawPi Posted September 16, 2021 Author Manager Posted September 16, 2021 Chodzi Ci o boki? W sumie to np. u nas można ustawić w %. Choć przyznam, że u nich te menu jedno i drugie oraz stopka jakoś nie współgrają specjalnie. intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board --- Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.
wify Posted September 16, 2021 Posted September 16, 2021 (edited) Nowa odsłona strony: typowy Ehren, więc nic zaskakującego, przynajmniej dla klienta obznajomionego z jego pracami. Co do tych dużych boków, to o ile się nie mylę Invision przez większą część czasu niezależnie od stylu zawsze miało ustawiony "Fixed width" zamiast "Fluid". Ot, wybór domyślnego ustawienia i nie traktowałabym tego jako wadę. Nowe ceny: Podwyżka cen nie jest dla mnie problemem samym w sobie, bo przez dekadę nie było żadnej i można było się spodziewać tego ruchu, ale wykonanie woła o pomstę do nieba. Fatalnie przeprowadzona akcja i wygląda na to, że sprzęgnięcie z nową odsłoną strony to była czysta premedytacja, skoro dziecinny "adwokat społeczności" wypisuje takie rzeczy: "We feared the backlash, so we wanted to also offer a website refresh as a demonstration that we're always looking to better ourselves." (cytat stąd). Wywindowanie cen bez gradacji (sami sobie winni, że nie robili małych ale bardziej rozłożonych w czasie podwyżek), bez żadnych oficjalnych zapowiedzi (choć było to owszem sugerowane wcześniej w jakiś zagrzebanych postach na ich forum), bez stosownego wyprzedzenia conajmniej miesiąc przed, by klienci mogli wykonać stosowne obliczenia, przygotować plan awaryjny, przelokować fundusze, etc. Mój niesmak budzą też w tej dyskusji wstawki Matta jawnie reklamujące "Cloud", niby wtrącone przypadkiem. Jestem "self-hosted" i niestety już od dłuższego czasu czuję w którym kierunku manipulują. Jestem przekonana, że planem długofalowym jest przełączenie wyłącznie na "cloud". Najpierw afera z Zapierem, teraz to. Nowy model supportu: Tu nie mam zdania. Czuję, że w pewnym sensie gorzej to brzmi niż będzie wyglądać. W moim odczuciu przeniesienie wagi ciężkości na forum jest wybiegiem, by odciążyć stuff, bo a nuż jakiś oblatany stały bywalec forum szybciej zareaguje. Ja miałam takiego pecha kilka razy, że pomoc via Ticket była nieskuteczna, prali mi głowę, że jawne bugi to nie bugi i dopiero gdy w desperacji założyłam tematy na ich forum zainteresowali się tym odpowiedni ludzie (np. bfarber) i doprowadzili do rozwiązania. Tak więc pod tym kątem widzę benefity. Edited September 16, 2021 by wify 1
Manager DawPi Posted September 16, 2021 Author Manager Posted September 16, 2021 Godzinę temu, wify napisał: Ot, wybór domyślnego ustawienia i nie traktowałabym tego jako wadę. Wiadomo, że jest taka opcja, jednak nie wygląda to OK na większych monitorach. Godzinę temu, wify napisał: Nowe ceny: Podwyżka cen nie jest dla mnie problemem samym w sobie, bo przez dekadę nie było żadnej i można było się spodziewać tego ruchu, ale wykonanie woła o pomstę do nieba. Fatalnie przeprowadzona akcja i wygląda na to, że sprzęgnięcie z nową odsłoną strony to była czysta premedytacja, skoro dziecinny "adwokat społeczności" wypisuje takie rzeczy: "We feared the backlash, so we wanted to also offer a website refresh as a demonstration that we're always looking to better ourselves." (cytat stąd). Wywindowanie cen bez gradacji (sami sobie winni, że nie robili małych ale bardziej rozłożonych w czasie podwyżek), bez żadnych oficjalnych zapowiedzi (choć było to owszem sugerowane wcześniej w jakiś zagrzebanych postach na ich forum), bez stosownego wyprzedzenia conajmniej miesiąc przed, by klienci mogli wykonać stosowne obliczenia, przygotować plan awaryjny, przelokować fundusze, etc. Też mam podobne odczucia apropo ceny - wiadomo, wszystko kosztuje coraz więcej, inflacja etc., ale mogli to naprawdę lepiej przygotować marketingowo. Sam miałem wielkie oczy jak sprawdzałem nowy panel i ta cena, ten skok, szok. Godzinę temu, wify napisał: Mój niesmak budzą też w tej dyskusji wstawki Matta jawnie reklamujące "Cloud", niby wtrącone przypadkiem. Jestem "self-hosted" i niestety już od dłuższego czasu czuję w którym kierunku manipulują. Jestem przekonana, że planem długofalowym jest przełączenie wyłącznie na "cloud". Najpierw afera z Zapierem, teraz to. Zapier dostępny dla wszystkich, też self hosted, bodajże od 4.6.7. Choć Zapier też jest płatny, mogli skorzystać z innego serwisu. Godzinę temu, wify napisał: Nowy model supportu: Tu nie mam zdania. Czuję, że w pewnym sensie gorzej to brzmi niż będzie wyglądać. W moim odczuciu przeniesienie wagi ciężkości na forum jest wybiegiem, by odciążyć stuff, bo a nuż jakiś oblatany stały bywalec forum szybciej zareaguje. Ja miałam takiego pecha kilka razy, że pomoc via Ticket była nieskuteczna, prali mi głowę, że jawne bugi to nie bugi i dopiero gdy w desperacji założyłam tematy na ich forum zainteresowali się tym odpowiedni ludzie (np. bfarber) i doprowadzili do rozwiązania. Tak więc pod tym kątem widzę benefity. Brandon już nie pracuje w IPSie, a szkoda. Pamiętam jak zmieniali całe forum i chcieli świadczyć support przez tickety, a nie przez forum - była znaczna dyskusja o tym, przekonywali, że support lepszy. Tutaj po kilku latach trzeba przyznać, że to była pomyłka, ale nie myli się ten kto nic nie robi. Kuje w oczy jednak styl przeprowadzanych zmian. Dużo też nie wiemy - powody, kalkulacje. Przy tego typu podwyżkach ocenia się ryzyka odejścia części klientów - jestem pewny, że tak było i w tym przypadku, a cena zawiera odpowiednie "ubezpieczenie" od tego, więc stratni nie będą. Reasumując - dla mnie support może nie istnieć (sam go robię ), ceny - też do zaakceptowania, ale z jednym nie mogę się pogodzić - styl wprowadzenia tych zmian. IPS zawsze chwalił się, że jest transparentny, frontem do ludzi. Niestety, tutaj coś zawiodło. Co? Tego możemy się nie dowiedzieć nigdy... 2 intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board --- Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.
wify Posted September 16, 2021 Posted September 16, 2021 Godzinę temu, DawPi napisał: Zapier dostępny dla wszystkich, też self hosted, bodajże od 4.6.7. Choć Zapier też jest płatny, mogli skorzystać z innego serwisu. Tak, wiem. Niepokoi mnie sposób w jaki ta funkcja została udostępniona dla szerszego grona. Funkcja miała być ekskluzywna dla "Cloud" i dopiero po prostestach zmienili ton. Zapier jako taki nie interesuje mnie wcale, ale wykonywane ruchy mnie bardzo niepokoją. Przy okazji zadymy z Zapierem oficjalnie padły słowa, że w przyszłości pewne funkcje mogą być dostępne tylko w "Cloud". Godzinę temu, DawPi napisał: Brandon już nie pracuje w IPSie, a szkoda. Też wiem o tym i ubolewam. Godzinę temu, DawPi napisał: Pamiętam jak zmieniali całe forum i chcieli świadczyć support przez tickety, a nie przez forum - była znaczna dyskusja o tym, przekonywali, że support lepszy. Tutaj po kilku latach trzeba przyznać, że to była pomyłka, ale nie myli się ten kto nic nie robi. Kuje w oczy jednak styl przeprowadzanych zmian. Dużo też nie wiemy - powody, kalkulacje. Przy tego typu podwyżkach ocenia się ryzyka odejścia części klientów - jestem pewny, że tak było i w tym przypadku, a cena zawiera odpowiednie "ubezpieczenie" od tego, więc stratni nie będą. Pamiętam doskonale. Pierwszym krokiem, który mnie załatwił, było usunięcie publicznego trackera. To było miejsce odwiedzane w pierwszej kolejności przeze mnie, by się zorientować, czy wykonanie aktualizacji jest dla mnie bezpieczne. Podejrzewam, że motywacją dla usunięcia trackera było ukrycie olbrzymiej ilości bugów w początkowej wersji 4, które wisiały nierozwiązane i źle to wyglądało (w rozumieniu, że wydają niedopracowany produkt). Od tego czasu przez lata uprawiali mantrę "załóż ticket". Na dodatek jeszcze widziałam na ich forum nie tak dawne wypowiedzi, że forum to nie jest dobra prezentacja spectrum klientów, ledwie cząstka, i mają lepsze dane z innych źródeł. Aż tu zwrot o 180% i nagle forum staje się najlepszą formą pomocy dla większości klientów... Jak mówię, mnie to osobiście nie martwi, ale decyzja jest zaskakująca i każe się zastanawiać co oni szydełkują w kuluarach. 1
wify Posted September 16, 2021 Posted September 16, 2021 (edited) Aktualizacja warunków płatności. Przywrócili opłaty 6-miesięczne na stałe (początkowo litościwie oferowali jednorazową opłatę w starym systemie dla klientów zgłaszających problem z wykonaniem opłaty rocznej ze względu na budżet). Z komentarza Matta tutaj: Cytat 3) Annual Renewals We want to simplify billing and reduce the number of invoices we need to send, and you need to pay. An annual invoice seemed logical to achieve this. However, you have made it clear that moving to annual renewals affects your budgeting, and we have listened to that. We have reverted this decision and have restored 6-month renewals in your client area. This is not a temporary one-off offer; it's a permanent change. Edited September 16, 2021 by wify
Manager DawPi Posted September 16, 2021 Author Manager Posted September 16, 2021 Właśnie miałem o tym pisać, dobra decyzja. Tak to miałem wrażenie naładowania kasy na rok i cześć. A tak muszą się bardziej "starać". Są oczywiście tego plusy i minusy, bo jednak suma wychodzi tak samo, ale już można płatności rozłożyć na rok. Mało tego, nie trzeba od razu opłacać aktualizacji po pół roku. Ja to robię na bieżąco, ale to inna sprawa. Wy nie musicie. 1 intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board --- Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.
kodif Posted September 21, 2021 Posted September 21, 2021 Cenę przywalili konkretną. Forum i galeria 350 USD. Płacić tyle forsy za to nafaszerowane błędami dziadostwo to dramat. 1
SN2010 Posted November 17, 2021 Posted November 17, 2021 W nocy przyszedł mail z nową fakturą on IPB, a tam podwyżka z 25 na 40$. Wszedłem na forum sprawdzić czy coś pisze na temat nowych cen. Mimo wszystko spora podwyżka. Zapraszam na forum.opel24.com oraz na samnaprawiam.com
caf_off Posted June 3, 2022 Posted June 3, 2022 Jesem związany z IPS już długo, ale w listopadzie 2021 wwystawiłem swój biznes ( usługi administracyjne ) na sprzedaż. To co IPS odwala ( zwłaszcza ostatnio ) to parodia jakaś.
KolejnyZadowolony Posted June 3, 2022 Posted June 3, 2022 3 godziny temu, caf_off napisał: To co IPS odwala (zwłaszcza ostatnio) to parodia jakaś. @caf_offopiszesz jakoś w skrócie, bo ostatnio trochę mniej się tym zajmuję i wygląda na to iż mi sporo umknęło. Piszesz o sposobie zmian w cenniku czy o nowych cenach czy o czymś jeszcze ?
SeNioR Posted June 5, 2022 Posted June 5, 2022 (edited) W dniu 3.06.2022 o 17:09, KolejnyZadowolony napisał: opiszesz jakoś w skrócie, Dużo się tego nazbierało przez ostatni rok. Pomijając absurdalne i nagłe decyzje, podobno szykuje się ponowna podwyżka ceny licencji dla osób z własnym hostingiem (Share Hosting). Przynajmniej taka toczy się dyskusja a co z tego wyjdzie zobaczymy. Edited June 5, 2022 by SeNioR Potrzebujesz skonwertować skrypt? Chcesz dokonać migracji z phpBB lub MyBB do Invision Community albo na odwrót? Napisz do mnie.
Manager DawPi Posted June 6, 2022 Author Manager Posted June 6, 2022 16 godzin temu, SeNioR napisał: podobno szykuje się ponowna podwyżka ceny licencji dla osób z własnym hostingiem Poka link do tego wpisu. intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board --- Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.
caf_off Posted July 16, 2022 Posted July 16, 2022 W dniu 3.06.2022 o 17:09, KolejnyZadowolony napisał: @caf_offopiszesz jakoś w skrócie, (...) Sęk w tym że jest tego tyle, że nie da się skrótowo potraktować tematu. 99% z tych rzeczy opisała @wify w postach wyżej.
caf_off Posted July 18, 2022 Posted July 18, 2022 W dniu 15.09.2021 o 20:15, aXen napisał: Ta przestrzeń XD CSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wykurwiajkde { display: none; } 1
SeNioR Posted July 19, 2022 Posted July 19, 2022 @caf_off w 4.7.0 dodali blokadę edycji plików CSS silnika (custom.css wciąż można edytować) bo z tego co Matt mówił jest to pierwszy krok do optymalizacji CSS. Chodzi o to że od początku, IPS ma problem ze zbyt dużą ilością kodu JS i CSS który jest niepotrzebnie ładowany na stronie i czasami w 80% w ogóle nie używany na danej stronie. Ludzie próbują osiągnąć w Google PageSpeed Insights, wynik 100% ale nie są w stanie i ciągle się o to plują Potrzebujesz skonwertować skrypt? Chcesz dokonać migracji z phpBB lub MyBB do Invision Community albo na odwrót? Napisz do mnie.
caf_off Posted July 19, 2022 Posted July 19, 2022 5 godzin temu, SeNioR napisał: w Google PageSpeed Insights, wynik 100% a jaki, poza szpanowaniem, ma to sens? I czy wogóle komuś się to udało?
SeNioR Posted July 19, 2022 Posted July 19, 2022 Godzinę temu, caf_off napisał: a jaki, poza szpanowaniem, ma to sens? I czy wogóle komuś się to udało? Nie chodzi tu o szpan Google zaczęło bardzo stawiać na szybkość ładowania strony czyli wskaźniki Core web vitals. Im szybciej ładująca się strona i lepiej zoptymalizowana tym jest wyżej w wynikach wyszukiwania co przekłada się na większy ruch, większe zarobki z reklam i tak dalej. 1 Potrzebujesz skonwertować skrypt? Chcesz dokonać migracji z phpBB lub MyBB do Invision Community albo na odwrót? Napisz do mnie.
SeNioR Posted July 20, 2022 Posted July 20, 2022 Potrzebujesz skonwertować skrypt? Chcesz dokonać migracji z phpBB lub MyBB do Invision Community albo na odwrót? Napisz do mnie.
Prizmo Posted January 11, 2023 Posted January 11, 2023 (edited) Będzie odkop, szpadli złotej nie trzeba Wypadłem z interesu na ~5 lat, znajomy potrzebuje teraz zrobić forum... Czy ja dobrze widzę ceny https://invisioncommunity.com/buy 99$ płatne miesięcznie, lub 1068$ co roku? Serio tak się teraz cenią? No to chyba to ze złota jest... 5 kafli co roku wykładać. Bo ten plan z ich hostingiem, to lekka kpina za 49$ No chyba że jednak to. https://invisioncommunity.com/buy/self-hosted/ Edited January 11, 2023 by Prizmo "Ale ja mam oryginalny klucz patrz!" http://scr.hu/1p4s/in3pa
Manager DawPi Posted January 15, 2023 Author Manager Posted January 15, 2023 W dniu 11.01.2023 o 23:24, Prizmo napisał(a): No chyba że jednak to. https://invisioncommunity.com/buy/self-hosted/ Tylko to. 1 intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board --- Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.
kodif Posted July 29, 2023 Posted July 29, 2023 No, to przyszła dobra zmiana. 500 USD za self-hosted Odnowienie 200 Gratuluję pomysłu. Całe szczęście że już dawno temu podjąłem decyzję o pożegnaniu z IPS
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now