Jump to content

Idzie nowe... ;)


Recommended Posts

  • Manager

Dzień dobry,

jak oceniacie ostatnie zmiany w wyglądzie nowej strony głównej IPSu oraz, co pewnie bardziej Was zainteresuje, zmiany w licencji? Tak długości aktywnej licencji (zmiana z 6 miesięcy na rok) oraz zmianie cen? Dla ciekawostki podam, że miałem 110$ bodajże co 6 miesięcy, a teraz 310$ rocznie, więc skok jest zauważalny zdecydowanie.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Link to comment
Share on other sites

Zmiany w wyglądzie na pewno na duży plusik, ale co do tych cen no to troszkę przesadzili. Mogliby dodać odnowienie na 6 m-cy i roczne wtedy ludzie mieliby wybór bo nie oszukujmy się, ale licencja sama w sobie jest droga jak i dodatki do niej, a jeszcze by strona jakkolwiek działała trzeba też dokupić niektóre wtyczki/apki.

Edited by Damiann.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Manager

Chodzi Ci o boki? W sumie to np. u nas można ustawić w %. Choć przyznam, że u nich te menu jedno i drugie oraz stopka jakoś nie współgrają specjalnie.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Link to comment
Share on other sites

Nowa odsłona strony: typowy Ehren, więc nic zaskakującego, przynajmniej dla klienta obznajomionego z jego pracami. Co do tych dużych boków, to o ile się nie mylę Invision przez większą część czasu niezależnie od stylu zawsze miało ustawiony "Fixed width" zamiast "Fluid". Ot, wybór domyślnego ustawienia i nie traktowałabym tego jako wadę.

 

Nowe ceny: Podwyżka cen nie jest dla mnie problemem samym w sobie, bo przez dekadę nie było żadnej i można było się spodziewać tego ruchu, ale wykonanie woła o pomstę do nieba. Fatalnie przeprowadzona akcja i wygląda na to, że sprzęgnięcie z nową odsłoną strony to była czysta premedytacja, skoro dziecinny "adwokat społeczności" wypisuje takie rzeczy: "We feared the backlash, so we wanted to also offer a website refresh as a demonstration that we're always looking to better ourselves." (cytat stąd). Wywindowanie cen bez gradacji (sami sobie winni, że nie robili małych ale bardziej rozłożonych w czasie podwyżek), bez żadnych oficjalnych zapowiedzi (choć było to owszem sugerowane wcześniej w jakiś zagrzebanych postach na ich forum), bez stosownego wyprzedzenia conajmniej miesiąc przed, by klienci mogli wykonać stosowne obliczenia, przygotować plan awaryjny, przelokować fundusze, etc. Mój niesmak budzą też w tej dyskusji wstawki Matta jawnie reklamujące "Cloud", niby wtrącone przypadkiem. Jestem "self-hosted" i niestety już od dłuższego czasu czuję w którym kierunku manipulują. Jestem przekonana, że planem długofalowym jest przełączenie wyłącznie na "cloud". Najpierw afera z Zapierem, teraz to.

 

Nowy model supportu: Tu nie mam zdania. Czuję, że w pewnym sensie gorzej to brzmi niż będzie wyglądać. W moim odczuciu przeniesienie wagi ciężkości na forum jest wybiegiem, by odciążyć stuff, bo a nuż jakiś oblatany stały bywalec forum szybciej zareaguje. Ja miałam takiego pecha kilka razy, że pomoc via Ticket była nieskuteczna, prali mi głowę, że jawne bugi to nie bugi i dopiero gdy w desperacji założyłam tematy na ich forum zainteresowali się tym odpowiedni ludzie (np. bfarber) i doprowadzili do rozwiązania. Tak więc pod tym kątem widzę benefity.

 

Edited by wify
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Manager
Godzinę temu, wify napisał:

Ot, wybór domyślnego ustawienia i nie traktowałabym tego jako wadę.

Wiadomo, że jest taka opcja, jednak nie wygląda to OK na większych monitorach.

 

Godzinę temu, wify napisał:

Nowe ceny: Podwyżka cen nie jest dla mnie problemem samym w sobie, bo przez dekadę nie było żadnej i można było się spodziewać tego ruchu, ale wykonanie woła o pomstę do nieba. Fatalnie przeprowadzona akcja i wygląda na to, że sprzęgnięcie z nową odsłoną strony to była czysta premedytacja, skoro dziecinny "adwokat społeczności" wypisuje takie rzeczy: "We feared the backlash, so we wanted to also offer a website refresh as a demonstration that we're always looking to better ourselves." (cytat stąd). Wywindowanie cen bez gradacji (sami sobie winni, że nie robili małych ale bardziej rozłożonych w czasie podwyżek), bez żadnych oficjalnych zapowiedzi (choć było to owszem sugerowane wcześniej w jakiś zagrzebanych postach na ich forum), bez stosownego wyprzedzenia conajmniej miesiąc przed, by klienci mogli wykonać stosowne obliczenia, przygotować plan awaryjny, przelokować fundusze, etc.

Też mam podobne odczucia apropo ceny - wiadomo, wszystko kosztuje coraz więcej, inflacja etc., ale mogli to naprawdę lepiej przygotować marketingowo. Sam miałem wielkie oczy jak sprawdzałem nowy panel i ta cena, ten skok, szok. ;)

Godzinę temu, wify napisał:

Mój niesmak budzą też w tej dyskusji wstawki Matta jawnie reklamujące "Cloud", niby wtrącone przypadkiem. Jestem "self-hosted" i niestety już od dłuższego czasu czuję w którym kierunku manipulują. Jestem przekonana, że planem długofalowym jest przełączenie wyłącznie na "cloud". Najpierw afera z Zapierem, teraz to.

Zapier dostępny dla wszystkich, też self hosted, bodajże od 4.6.7. Choć Zapier też jest płatny, mogli skorzystać z innego serwisu.

Godzinę temu, wify napisał:

Nowy model supportu: Tu nie mam zdania. Czuję, że w pewnym sensie gorzej to brzmi niż będzie wyglądać. W moim odczuciu przeniesienie wagi ciężkości na forum jest wybiegiem, by odciążyć stuff, bo a nuż jakiś oblatany stały bywalec forum szybciej zareaguje. Ja miałam takiego pecha kilka razy, że pomoc via Ticket była nieskuteczna, prali mi głowę, że jawne bugi to nie bugi i dopiero gdy w desperacji założyłam tematy na ich forum zainteresowali się tym odpowiedni ludzie (np. bfarber) i doprowadzili do rozwiązania. Tak więc pod tym kątem widzę benefity.

 

Brandon już nie pracuje w IPSie, a szkoda.

Pamiętam jak zmieniali całe forum i chcieli świadczyć support przez tickety, a nie przez forum - była znaczna dyskusja o tym, przekonywali, że support lepszy. Tutaj po kilku latach trzeba przyznać, że to była pomyłka, ale nie myli się ten kto nic nie robi. Kuje w oczy jednak styl przeprowadzanych zmian. Dużo też nie wiemy - powody, kalkulacje. Przy tego typu podwyżkach ocenia się ryzyka odejścia części klientów - jestem pewny, że tak było i w tym przypadku, a cena zawiera odpowiednie "ubezpieczenie" od tego, więc stratni nie będą.

 

Reasumując - dla mnie support może nie istnieć (sam go robię ;) ), ceny - też do zaakceptowania, ale z jednym nie mogę się pogodzić - styl wprowadzenia tych zmian. IPS zawsze chwalił się, że jest transparentny, frontem do ludzi. Niestety, tutaj coś zawiodło. Co? Tego możemy się nie dowiedzieć nigdy...

  • Like 1

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, DawPi napisał:

Zapier dostępny dla wszystkich, też self hosted, bodajże od 4.6.7. Choć Zapier też jest płatny, mogli skorzystać z innego serwisu.

 

Tak, wiem. Niepokoi mnie sposób w jaki ta funkcja została udostępniona dla szerszego grona. Funkcja miała być ekskluzywna dla "Cloud" i dopiero po prostestach zmienili ton. Zapier jako taki nie interesuje mnie wcale, ale wykonywane ruchy mnie bardzo niepokoją. Przy okazji zadymy z Zapierem oficjalnie padły słowa, że w przyszłości pewne funkcje mogą być dostępne tylko w "Cloud".

 

 

Godzinę temu, DawPi napisał:

Brandon już nie pracuje w IPSie, a szkoda.

 

Też wiem o tym i ubolewam.

 

 

Godzinę temu, DawPi napisał:

Pamiętam jak zmieniali całe forum i chcieli świadczyć support przez tickety, a nie przez forum - była znaczna dyskusja o tym, przekonywali, że support lepszy. Tutaj po kilku latach trzeba przyznać, że to była pomyłka, ale nie myli się ten kto nic nie robi. Kuje w oczy jednak styl przeprowadzanych zmian. Dużo też nie wiemy - powody, kalkulacje. Przy tego typu podwyżkach ocenia się ryzyka odejścia części klientów - jestem pewny, że tak było i w tym przypadku, a cena zawiera odpowiednie "ubezpieczenie" od tego, więc stratni nie będą.

 

Pamiętam doskonale. Pierwszym krokiem, który mnie załatwił, było usunięcie publicznego trackera. To było miejsce odwiedzane w pierwszej kolejności przeze mnie, by się zorientować, czy wykonanie aktualizacji jest dla mnie bezpieczne. Podejrzewam, że motywacją dla usunięcia trackera było ukrycie olbrzymiej ilości bugów w początkowej wersji 4, które wisiały nierozwiązane i źle to wyglądało (w rozumieniu, że wydają niedopracowany produkt). Od tego czasu przez lata uprawiali mantrę "załóż ticket". Na dodatek jeszcze widziałam na ich forum nie tak dawne wypowiedzi, że forum to nie jest dobra prezentacja spectrum klientów, ledwie cząstka, i mają lepsze dane z innych źródeł. Aż tu zwrot o 180% i nagle forum staje się najlepszą formą pomocy dla większości klientów...

 

Jak mówię, mnie to osobiście nie martwi, ale decyzja jest zaskakująca i każe się zastanawiać co oni szydełkują w kuluarach.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aktualizacja warunków płatności. Przywrócili opłaty 6-miesięczne na stałe (początkowo litościwie oferowali jednorazową opłatę w starym systemie dla klientów zgłaszających problem z wykonaniem opłaty rocznej ze względu na budżet). Z komentarza Matta tutaj:

 

Cytat

3) Annual Renewals
We want to simplify billing and reduce the number of invoices we need to send, and you need to pay. An annual invoice seemed logical to achieve this.
 

However, you have made it clear that moving to annual renewals affects your budgeting, and we have listened to that.
 

We have reverted this decision and have restored 6-month renewals in your client area. This is not a temporary one-off offer; it's a permanent change.

 

Edited by wify
Link to comment
Share on other sites

  • Manager

Właśnie miałem o tym pisać, dobra decyzja. Tak to miałem wrażenie naładowania kasy na rok i cześć. A tak muszą się bardziej "starać". Są oczywiście tego plusy i minusy, bo jednak suma wychodzi tak samo, ale już można płatności rozłożyć na rok. Mało tego, nie trzeba od razu opłacać aktualizacji po pół roku. Ja to robię na bieżąco, ale to inna sprawa. Wy nie musicie. ;)

  • Like 1

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.