Skocz do zawartości
"Idzie nowe..." - o zmianach i nie tylko ×
Przeniesienie zakupów z IPS Marketplace / Moving bought items from IPS Marketplace ×

Rekomendowane odpowiedzi

  • Manager
Opublikowano

Dzień dobry,

jak oceniacie ostatnie zmiany w wyglądzie nowej strony głównej IPSu oraz, co pewnie bardziej Was zainteresuje, zmiany w licencji? Tak długości aktywnej licencji (zmiana z 6 miesięcy na rok) oraz zmianie cen? Dla ciekawostki podam, że miałem 110$ bodajże co 6 miesięcy, a teraz 310$ rocznie, więc skok jest zauważalny zdecydowanie.

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Opublikowano (edytowane)

Zmiany w wyglądzie na pewno na duży plusik, ale co do tych cen no to troszkę przesadzili. Mogliby dodać odnowienie na 6 m-cy i roczne wtedy ludzie mieliby wybór bo nie oszukujmy się, ale licencja sama w sobie jest droga jak i dodatki do niej, a jeszcze by strona jakkolwiek działała trzeba też dokupić niektóre wtyczki/apki.

Edytowane przez Damiann.
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Nowa odsłona strony: typowy Ehren, więc nic zaskakującego, przynajmniej dla klienta obznajomionego z jego pracami. Co do tych dużych boków, to o ile się nie mylę Invision przez większą część czasu niezależnie od stylu zawsze miało ustawiony "Fixed width" zamiast "Fluid". Ot, wybór domyślnego ustawienia i nie traktowałabym tego jako wadę.

 

Nowe ceny: Podwyżka cen nie jest dla mnie problemem samym w sobie, bo przez dekadę nie było żadnej i można było się spodziewać tego ruchu, ale wykonanie woła o pomstę do nieba. Fatalnie przeprowadzona akcja i wygląda na to, że sprzęgnięcie z nową odsłoną strony to była czysta premedytacja, skoro dziecinny "adwokat społeczności" wypisuje takie rzeczy: "We feared the backlash, so we wanted to also offer a website refresh as a demonstration that we're always looking to better ourselves." (cytat stąd). Wywindowanie cen bez gradacji (sami sobie winni, że nie robili małych ale bardziej rozłożonych w czasie podwyżek), bez żadnych oficjalnych zapowiedzi (choć było to owszem sugerowane wcześniej w jakiś zagrzebanych postach na ich forum), bez stosownego wyprzedzenia conajmniej miesiąc przed, by klienci mogli wykonać stosowne obliczenia, przygotować plan awaryjny, przelokować fundusze, etc. Mój niesmak budzą też w tej dyskusji wstawki Matta jawnie reklamujące "Cloud", niby wtrącone przypadkiem. Jestem "self-hosted" i niestety już od dłuższego czasu czuję w którym kierunku manipulują. Jestem przekonana, że planem długofalowym jest przełączenie wyłącznie na "cloud". Najpierw afera z Zapierem, teraz to.

 

Nowy model supportu: Tu nie mam zdania. Czuję, że w pewnym sensie gorzej to brzmi niż będzie wyglądać. W moim odczuciu przeniesienie wagi ciężkości na forum jest wybiegiem, by odciążyć stuff, bo a nuż jakiś oblatany stały bywalec forum szybciej zareaguje. Ja miałam takiego pecha kilka razy, że pomoc via Ticket była nieskuteczna, prali mi głowę, że jawne bugi to nie bugi i dopiero gdy w desperacji założyłam tematy na ich forum zainteresowali się tym odpowiedni ludzie (np. bfarber) i doprowadzili do rozwiązania. Tak więc pod tym kątem widzę benefity.

 

Edytowane przez wify
  • Lubię to 1
  • Manager
Opublikowano
Godzinę temu, wify napisał:

Ot, wybór domyślnego ustawienia i nie traktowałabym tego jako wadę.

Wiadomo, że jest taka opcja, jednak nie wygląda to OK na większych monitorach.

 

Godzinę temu, wify napisał:

Nowe ceny: Podwyżka cen nie jest dla mnie problemem samym w sobie, bo przez dekadę nie było żadnej i można było się spodziewać tego ruchu, ale wykonanie woła o pomstę do nieba. Fatalnie przeprowadzona akcja i wygląda na to, że sprzęgnięcie z nową odsłoną strony to była czysta premedytacja, skoro dziecinny "adwokat społeczności" wypisuje takie rzeczy: "We feared the backlash, so we wanted to also offer a website refresh as a demonstration that we're always looking to better ourselves." (cytat stąd). Wywindowanie cen bez gradacji (sami sobie winni, że nie robili małych ale bardziej rozłożonych w czasie podwyżek), bez żadnych oficjalnych zapowiedzi (choć było to owszem sugerowane wcześniej w jakiś zagrzebanych postach na ich forum), bez stosownego wyprzedzenia conajmniej miesiąc przed, by klienci mogli wykonać stosowne obliczenia, przygotować plan awaryjny, przelokować fundusze, etc.

Też mam podobne odczucia apropo ceny - wiadomo, wszystko kosztuje coraz więcej, inflacja etc., ale mogli to naprawdę lepiej przygotować marketingowo. Sam miałem wielkie oczy jak sprawdzałem nowy panel i ta cena, ten skok, szok. ;)

Godzinę temu, wify napisał:

Mój niesmak budzą też w tej dyskusji wstawki Matta jawnie reklamujące "Cloud", niby wtrącone przypadkiem. Jestem "self-hosted" i niestety już od dłuższego czasu czuję w którym kierunku manipulują. Jestem przekonana, że planem długofalowym jest przełączenie wyłącznie na "cloud". Najpierw afera z Zapierem, teraz to.

Zapier dostępny dla wszystkich, też self hosted, bodajże od 4.6.7. Choć Zapier też jest płatny, mogli skorzystać z innego serwisu.

Godzinę temu, wify napisał:

Nowy model supportu: Tu nie mam zdania. Czuję, że w pewnym sensie gorzej to brzmi niż będzie wyglądać. W moim odczuciu przeniesienie wagi ciężkości na forum jest wybiegiem, by odciążyć stuff, bo a nuż jakiś oblatany stały bywalec forum szybciej zareaguje. Ja miałam takiego pecha kilka razy, że pomoc via Ticket była nieskuteczna, prali mi głowę, że jawne bugi to nie bugi i dopiero gdy w desperacji założyłam tematy na ich forum zainteresowali się tym odpowiedni ludzie (np. bfarber) i doprowadzili do rozwiązania. Tak więc pod tym kątem widzę benefity.

 

Brandon już nie pracuje w IPSie, a szkoda.

Pamiętam jak zmieniali całe forum i chcieli świadczyć support przez tickety, a nie przez forum - była znaczna dyskusja o tym, przekonywali, że support lepszy. Tutaj po kilku latach trzeba przyznać, że to była pomyłka, ale nie myli się ten kto nic nie robi. Kuje w oczy jednak styl przeprowadzanych zmian. Dużo też nie wiemy - powody, kalkulacje. Przy tego typu podwyżkach ocenia się ryzyka odejścia części klientów - jestem pewny, że tak było i w tym przypadku, a cena zawiera odpowiednie "ubezpieczenie" od tego, więc stratni nie będą.

 

Reasumując - dla mnie support może nie istnieć (sam go robię ;) ), ceny - też do zaakceptowania, ale z jednym nie mogę się pogodzić - styl wprowadzenia tych zmian. IPS zawsze chwalił się, że jest transparentny, frontem do ludzi. Niestety, tutaj coś zawiodło. Co? Tego możemy się nie dowiedzieć nigdy...

  • Lubię to 2

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

Opublikowano
Godzinę temu, DawPi napisał:

Zapier dostępny dla wszystkich, też self hosted, bodajże od 4.6.7. Choć Zapier też jest płatny, mogli skorzystać z innego serwisu.

 

Tak, wiem. Niepokoi mnie sposób w jaki ta funkcja została udostępniona dla szerszego grona. Funkcja miała być ekskluzywna dla "Cloud" i dopiero po prostestach zmienili ton. Zapier jako taki nie interesuje mnie wcale, ale wykonywane ruchy mnie bardzo niepokoją. Przy okazji zadymy z Zapierem oficjalnie padły słowa, że w przyszłości pewne funkcje mogą być dostępne tylko w "Cloud".

 

 

Godzinę temu, DawPi napisał:

Brandon już nie pracuje w IPSie, a szkoda.

 

Też wiem o tym i ubolewam.

 

 

Godzinę temu, DawPi napisał:

Pamiętam jak zmieniali całe forum i chcieli świadczyć support przez tickety, a nie przez forum - była znaczna dyskusja o tym, przekonywali, że support lepszy. Tutaj po kilku latach trzeba przyznać, że to była pomyłka, ale nie myli się ten kto nic nie robi. Kuje w oczy jednak styl przeprowadzanych zmian. Dużo też nie wiemy - powody, kalkulacje. Przy tego typu podwyżkach ocenia się ryzyka odejścia części klientów - jestem pewny, że tak było i w tym przypadku, a cena zawiera odpowiednie "ubezpieczenie" od tego, więc stratni nie będą.

 

Pamiętam doskonale. Pierwszym krokiem, który mnie załatwił, było usunięcie publicznego trackera. To było miejsce odwiedzane w pierwszej kolejności przeze mnie, by się zorientować, czy wykonanie aktualizacji jest dla mnie bezpieczne. Podejrzewam, że motywacją dla usunięcia trackera było ukrycie olbrzymiej ilości bugów w początkowej wersji 4, które wisiały nierozwiązane i źle to wyglądało (w rozumieniu, że wydają niedopracowany produkt). Od tego czasu przez lata uprawiali mantrę "załóż ticket". Na dodatek jeszcze widziałam na ich forum nie tak dawne wypowiedzi, że forum to nie jest dobra prezentacja spectrum klientów, ledwie cząstka, i mają lepsze dane z innych źródeł. Aż tu zwrot o 180% i nagle forum staje się najlepszą formą pomocy dla większości klientów...

 

Jak mówię, mnie to osobiście nie martwi, ale decyzja jest zaskakująca i każe się zastanawiać co oni szydełkują w kuluarach.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Aktualizacja warunków płatności. Przywrócili opłaty 6-miesięczne na stałe (początkowo litościwie oferowali jednorazową opłatę w starym systemie dla klientów zgłaszających problem z wykonaniem opłaty rocznej ze względu na budżet). Z komentarza Matta tutaj:

 

Cytat

3) Annual Renewals
We want to simplify billing and reduce the number of invoices we need to send, and you need to pay. An annual invoice seemed logical to achieve this.
 

However, you have made it clear that moving to annual renewals affects your budgeting, and we have listened to that.
 

We have reverted this decision and have restored 6-month renewals in your client area. This is not a temporary one-off offer; it's a permanent change.

 

Edytowane przez wify
  • Manager
Opublikowano

Właśnie miałem o tym pisać, dobra decyzja. Tak to miałem wrażenie naładowania kasy na rok i cześć. A tak muszą się bardziej "starać". Są oczywiście tego plusy i minusy, bo jednak suma wychodzi tak samo, ale już można płatności rozłożyć na rok. Mało tego, nie trzeba od razu opłacać aktualizacji po pół roku. Ja to robię na bieżąco, ale to inna sprawa. Wy nie musicie. ;)

  • Lubię to 1

intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

---

Chcesz uzyskać szybko i sprawnie pomoc? Uzupełnij wersję i adres w profilu.

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Jesem związany z IPS już długo, ale w listopadzie 2021 wwystawiłem swój biznes ( usługi administracyjne ) na sprzedaż. To co IPS odwala ( zwłaszcza ostatnio ) to parodia jakaś.

Opublikowano
3 godziny temu, caf_off napisał:

To co IPS odwala (zwłaszcza ostatnio) to parodia jakaś.

 

@caf_offopiszesz jakoś w skrócie, bo ostatnio trochę mniej się tym zajmuję i wygląda na to iż mi sporo umknęło.

Piszesz o sposobie zmian w cenniku czy o nowych cenach czy o czymś jeszcze ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.06.2022 o 17:09, KolejnyZadowolony napisał:

opiszesz jakoś w skrócie,

Dużo się tego nazbierało przez ostatni rok. Pomijając absurdalne i nagłe decyzje, podobno szykuje się ponowna podwyżka ceny licencji dla osób z własnym hostingiem (Share Hosting). Przynajmniej taka toczy się dyskusja a co z tego wyjdzie zobaczymy.

Edytowane przez SeNioR

Potrzebujesz skonwertować skrypt? Chcesz dokonać migracji z phpBB lub MyBB do Invision Community albo na odwrót? Napisz do mnie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 3.06.2022 o 17:09, KolejnyZadowolony napisał:

 

@caf_offopiszesz jakoś w skrócie, (...)

Sęk w tym że jest tego tyle, że nie da się skrótowo potraktować tematu. 99% z tych rzeczy opisała @wify w postach wyżej.

Opublikowano

@caf_off w 4.7.0 dodali blokadę edycji plików CSS silnika (custom.css wciąż można edytować) bo z tego co Matt mówił jest to pierwszy krok do optymalizacji CSS.  

Chodzi o to że od początku, IPS ma problem ze zbyt dużą ilością kodu JS i CSS który jest niepotrzebnie ładowany na stronie i czasami w 80% w ogóle nie używany na danej stronie. Ludzie próbują osiągnąć w Google  PageSpeed Insights, wynik 100% ale nie są w stanie i ciągle się o to plują :P

Potrzebujesz skonwertować skrypt? Chcesz dokonać migracji z phpBB lub MyBB do Invision Community albo na odwrót? Napisz do mnie.

Opublikowano
5 godzin temu, SeNioR napisał:

w Google  PageSpeed Insights, wynik 100%

a jaki, poza szpanowaniem, ma to sens? I czy wogóle komuś się to udało?

Opublikowano
Godzinę temu, caf_off napisał:

a jaki, poza szpanowaniem, ma to sens? I czy wogóle komuś się to udało?

Nie chodzi tu o szpan ;) Google zaczęło bardzo stawiać na szybkość ładowania strony czyli wskaźniki Core web vitals. Im szybciej ładująca się strona i lepiej zoptymalizowana tym jest wyżej w wynikach wyszukiwania co przekłada się na większy ruch, większe zarobki z reklam i tak dalej. 

  • Lubię to 1

Potrzebujesz skonwertować skrypt? Chcesz dokonać migracji z phpBB lub MyBB do Invision Community albo na odwrót? Napisz do mnie.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Będzie odkop, szpadli złotej nie trzeba :D

Wypadłem z interesu na ~5 lat, znajomy potrzebuje teraz zrobić forum...

Czy ja dobrze widzę ceny

https://invisioncommunity.com/buy

99$ płatne miesięcznie, lub 1068$ co roku? Serio tak się teraz cenią? 

No to chyba to ze złota jest... 5 kafli co roku wykładać. 

Bo ten plan z ich hostingiem, to lekka kpina za 49$

 

 

No chyba że jednak to.

https://invisioncommunity.com/buy/self-hosted/

Edytowane przez Prizmo

"Ale ja mam oryginalny klucz patrz!"

http://scr.hu/1p4s/in3pa

 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

No, to przyszła dobra zmiana.

500 USD za self-hosted

Odnowienie 200 :D

 

Gratuluję pomysłu. Całe szczęście że już dawno temu podjąłem decyzję o pożegnaniu z IPS

 

 

 

screenshot-invisioncommunity.com-2023_07.29-14_30_21.png.d0506a2250ecd5f9b1c1346abd42163f.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.